sape nak itut angkat kaki~ ;P

Friday, February 24, 2012

kepada mereka yang saya anggap kawan dan adik beradik.

hi.
busy sangat kut sampai tinggal rumah berhabuk.
rumah ni dan rumah betul.
baru 34 hari nikah, tapi hidup dah kelam kabut.
masih boleh kira berapa hari.. tunggu lah lagi tiga empat bulan, mesti dah tak terkira.
konon sebulan, dah reda sket perasaan busy kesan2 majlis yang memenatkan dan terus kena datang sekolah dan sambung dengan masalah lecturer salah paham dan microteaching yg macam kapal karam.
ok.
tup tup muncul masalah baru pulak.
buat hati rasa fedup.

fedup dengan perangai manusia yang aneh.

manusia.bukan haiwan peliharaan.

manusia. yang selama 6 tahun ni, namanya kawan.

kawan.
tapi spesis tak makan makanan. tapi makan kawan. makan sket-sket.

sakit hati ke klu baca ni?
tak fikir time korang duk santap kawan-kawan tu??
selama ni, korang kata lah kt sape pun. klu saya dengar, insyaAllah habis kt telinga kiri dan kanan ni je.
sebab ape?

sebab saya cool je. rasa diri ni kakak, xpayah ikut sangat adik-adik muda.

kalau saya yang salah, ingat saya ni musang ke boleh hidu bau teguran dari jauh??
nak jugak practise busukkan lagi hati tu, kata macam-macam kat belakang.

tak nak ada contact?
saya pun tak kisah.
ada contact buat ape tah dengan talam 14 muka.

kata lah. bahagian salah saya tu memang saya mintak maaf.
tapi kalau ade geng makan daging kawan baca ni, elok jugak lah bagitau kat kawan-kawan lain.

yang ikut mengata sebab memang dah ajar diri dr kecik lagi, saya maafkan. tapi untuk kesekian kalinya, berhenti lah ajar diri dengan benda-benda macam tu. tak elok pun. dosa yang kita x nampak pun mungkin dah cukup banyak, kurangkanlah dosa2 kering tu.

tapi dua orang ni:
1. yang mulakan benda tu dengan cara yang salah,
dan,
2. org yang buat fitnah yang saya kata baju pink xleh datang akad nikah.

2 orang ni, saya takkan maaf.

maaf saya akan sampai bila korang betul2 insaf dan stop makan daging kawan. time tu, tak datang mintak maaf pun takpe.

ayat ni: "nape besar sgt ke baju putih tu? x sah ke akad nikah klu tak pakai baju putih?"

ayat ni muncul lepas fitnah tu. just bayangkan lah

saya x bagi korang datang awal, sebab takut kena buat kerja. tak tolong pun takpe. datang lah bergembira.

tapi korang sampai malam dengan penat2, tak tahu menahu pun pasal keadaan kat rumah, pastu salah paham dengan saya, boleh pulak nak cakap kat belakang, tak proper lah, ape lah. saya dengar ke?

"beb, i rasa better u dtg sbb kitorg penat, tak proper lah kami yg kna g mintak kunci."
bukan ke bagus kalau kawan baik saya boleh cakap macam ni.

kalau korang nak tau, ada yang beria cakap nak tolong buat doorgift. mana? ada buat ke? saya bersyukur korang tak perlu buat. memang tak nak susahkan korang.

kecewa sangat dengan perangai kawan-kawan.

kalau ada yang tak kena, pakai lah bahasa yang elok, bagi tau lah. bila saya pernah serang orang sebab tegur saya?

tahniah lah. kawan baik saya pun korang boleh trap sekali.

tahniah.

tahniah jugak sebab buat saya tersepit. makan budi korang. selalu fikir yang elok2 untuk korang. doakan korang.

terima kasih atas semua layanan baik.

habis belajar ni, tak perlu contact pun tak pe. saya memang tak pernah ada geng pun dari dulu lagi.

tak payah lah tegur saya. hati tengah pedih lagi.

apa yg saya boleh buat??
saya tetap percaya doa akan sampai walau sejauh mana pun, walau untuk org yg dh mati.

mak ayah dan tok tanah liat, diea doakan mak ayah sihat, terus kuat, sebab mak ayah adlh yang paling cool.
mak abah dan tok selama, diea sangat selesa kenal korang, terima kasih bagi makan minum, diea doakan mak abah sentiasa murah rezeki.
mak abah taiping, sbnrnya diea belajar jd kakak yang cool dari ank mak ngan abah. diea doakan mak abah terus cool jugak.
mak ayah kuala nerang, terima kasih sbb tau mknn kegemaran diea. diea doakan mak ayah terus sihat, sbb dah bg kawan baik kt diea.

saya tak pernah rasa ada datuk dan nenek. tapi saya tumpang datuk dan nenek kawan2. sebab tu saya selalu doa yang baik untuk kawan2.

saya tak benci korang. tapi saya sangat kecewa dengan korang.

thanks kepada yang sudi datang dari jauh.

thanks tolong di hari perkahwinan. walau tgh panas.

yang selalu datang time cuti.

yang sudi jadi kawan baik.

yang sudi jadi adik.

yang sudi ajak balik.

Allah rahmati korang.

saya tak kuat untuk jumpa korang.

harap korang berubah.

terima kasih sebab jadi kawan.


1 comment:

KinosKoko said...
This comment has been removed by the author.