sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, September 1, 2010

MBY44..sukses~!! ;D



assalamualaikum..

wah..seronoknya saya hari ni..

semalam pun dah start seronok sebenarnya alsebab boleh g sopping raya ngan hati2 saya... sampai kurus purse. means dah kering la tuh.. tapi dan dan jugak berdoa moga pendapatan hari raya tahun ni lumayan seperti tahun-tahun lepas jugak..well..masa dah semakin suntuk u know fer me utk kumpul duit raya sebanyak mungkin..weehee..

seronok jugak sebab dah belikan baju melayu biru untuk encik wak.. eksaited gile weyh aku nengok baju melayu pelbagai kaler tuh...rasa macam nak beli semua.hoh.tapi no no no..setahun satu je k..as i promised him last year, thn lps peach, tahun ni biru and tahun depan pink~!! weee...aku dah siap chup lam kepala nak pink mana untuk tahun depan..heee...tapi xtau sempat ke tak sampai sabah before raya..huuu...sabar ye wak.. ;)

and hari ni pulak, dapat message daripada kekanda mohamed khairul anuar mohamed basri.. telling me dat he's got papa's dream plate number.. MBY44...wah...seronok bangat.. dah lama papa nak no plate tu..with his dream car la kan.. n part yang best lagi.. dis bro tanye cadangan untuk beli kereta apa pulak untuk papa..wah~seronoknya..seronok sangat2..

mungkin korang tak paham nape aku happy sesangat and tahap kehappyan aku nih kan..haha..tape2..aku cite hoke..

MBY44 tu sebenarnya stands for mohamed basri yunus, my papa,who was born in 1944.. 20 september 1944..dan umur beliau sekarang dah menjangkau 66 tahun.. of dis number plak.. ade benda best jugak..papa lahir 1944, so umur dh 66..mama pulak lahir 1955 n umur pun 55..comel kan?? heee.. oke2, aku tak mo cite banyak sal papa dalam entry ini..sebab aku nak cite sal encik kekanda dulu..

oke, seperti yang aku cakap tadi, MBY44 tu mmg dah jadi idaman hati papa since ntah la..macam dah lama sangat dah..tapi disebabkan kitorang anak2 yang banyak ragam ni, papa like forgetting everything dat he wants.. he gave us everything yang kitorang perlukan..in fact, everything dat we want..when i say everything, it really means everything, till mama knows, then at that point baru we dont usually get what we wanted..so bila aku anak yang baik ni membesar dengan kesenangan dan kemewahan yang papa sediakan, sampai satu peringkat, aku terfikir sempat ke aku nak balas segala kesusahan papa tu..belajar pun x abis lagi...so bila aku dapat message daripada abg yoe tu, aku tersedar yang aku ni betul2 and sangat2 bertuah..

mungkin aku tak kesah sangat sebelum ni dengan apa yang aku ada..sebab aku tak pernah pun mengharapkan segala kelebihan, segala kesenangan tu jadi milik aku.. in fact, aku lebih suka bersusah dan berfikir tentang percaturan hidup yang Allah tetapkan untuk aku...

Ya Allah..aku bersyukur Kau kurniakan aku seorang abang, dan seluruh ahli keluargaku yang boleh aku sandarkan kegembiraan aku pada apa yang aku tak mampu lakukan untuk orang yang sangat penting dalam hidup aku...andai kau ambil dia dari aku..biarlah dia pergi dalam kegembiraan setelah apa yang dia penatkan selama hidupnya untuk kami, terbalas walau bukan dari aku...

aku nak cite pasal abang aku ni.. tapi aku tak tahu pun ape fakta2 yang aku boleh tulis kat sini..mungkin sebab aku tak peduli sangat kut..yang aku tau, dia abang aku, aku respect and sayang dia. dat's it.

nama beliau aku dah gitau kan?? hensem ke x?? boleh la... umur beliau 32 tahun..dah kawen, ade anak 2 org..beliau lulusan law UIA.. kompem. and sekarang ngah buat phd (or dh berenti separuh jln..x sure..) since kecik, aku rasa beliau ni sangat lah murah rezeki..masa aku darjah 6, tahun 1999, beliau dah start wakili Malaysia untuk pertandingan hafaz Quran peringkat antarabangsa..kiranya umur beliau masa tu baru 21 tahun..dah boleh wakil Malaysia masuk pertandingan peringkat dunia gitu..hadiahnya memang lumayan gila wa cakap lu.. walaupun dia dapat saguhati je..hadiahnya mencecah puluhan ribu ringgit gak r..ke ratus ribu, aku pun dah x hengat..yang aku tahu, dia bagi 1k sorang kat adik2..wooo..syok beb..budak kecik dapat duit riban2..aku pun tak paham sangat time tu..so masukkan je dalam bank..abes cite..and hampir setiap tahun jugaklah beliau wakili mesia..macam xde orang lain kan??huh..tapi lepas die kawen pada 2004, dia dah x wakili mesia dah..tapi dia masuk banyak gak pertandingan2 lain..and klu pertandingan dalam negara, of kos lah die menang kn...hmm...

beliau kawen b4 abes belajar...macam susah gak la time tu..tp lepas beliau abes master je..hidup beliau cam laju je berkembang.. beliau start keje ngan Kuwait Finance House..naik pangkat naik pangkat pastu lari ke HSBC islamik, pastu naik pangkat lagi banyak2 kali pastu skrg kt CIMB islamic KL.. huh, jangan tanya pangkat beliau hape, sebab aku pun x tau.. tapi aku rasa gaji beliau dah puluhan riban..haha..nampak sangat aku tak pedulik kn..??

tapi kan..thinking bout berada pada umur 30 an dan bergerak ke arah title jutawan..waaaaa....huh.mata tiba2 ade simbol duit.haha..tapi tu la..aku tetap x pedulik jugak, sebab tu hidup beliau lah, bukan aku.. tapi sungguh aku bersyukur sangat2..sebab beliau adalah abang yang baik..walaupun garang..beliau jugak adalah ustaz yang sempoi tau...korang mesti selalu jumpa ustaz yang keje nak paksa org jadi islamik je...bagi ceramah agama 24 jam tanpa usul periksa tapi kat diri sendiri dan family pun x adil...pernah tak jumpa??aku rasa cam selalu je jumpa ustaz ceni..tapi beliau ni lain..sebab?? kalau ade shopping complex baru kat kl, beliau akan paksa aku gi round shopping complex tu sendiri. masa aku kecik, xde pun beliau paksa aku pakai tudung ke hape, tapi lepas period beliau terus marah aku pakai tudung tak pakai anak tudung yang membuatkan aku sampai sekarang tak pernah tak pakai anak tudung. seingat aku, main ice skatting masa darjah 4 dulu pun beliau yang ajar. tapi aku sekarang still ada otak dan fikiran dan pegangan agama yang baik. so..moralnya adalah ajarlah ilmu agama secara berhikmah..*iklan ;P*

hmm..so bila ditanya part yang kedua tu plak..untuk bagi cadangan kereta tu..aku just jawab, kereta yang papa nak. aku tau papa nak kereta yang mahal.tapi bia lah.biarlah padan ngan standard beliau dan kerja keras beliau untuk anak2 selama ni.plus, xkanlah u nak bagi vios je kat papa kalu u pun pakai merc c200 kn..eh, wife u pun pakai altis..xkanlah papa u pun toyota..kekeke..provoke.haha


hmm..aku pun tak kuasa nak cite macam2 lagi pasal encik brother ini..tapi alhamdulillah Allah, bagi beliau dalam hidup saya, n for u bro, thanks~!! sayang kamu sampai syurga~!!


eh, lupa plak nak gitau..encik bro ini ade kaset n cd Quran beliau sendiri tau..beliau ni macam geng2 artis gak lah.. tapi macam biasa lah, aku tak heran~!! haha..tapi aku mau jugak promot2 gitu..belilah kaset or cd bacaan Quran oleh beliau...;)


haa..macam ni lah rupa cdnya..poyo tak beliau??ahahaha...ade banyak siri cd ni..ade juzuk amma, amalan ibu mengandung..kalo korang nak cari, cari yang ade muka poyo beliau kat depan cd tu...haks


n kalau korang rajin tengok tadarus kt tb sepanjang puasa..korang sebenarnya leh nampak beliau tiap2 hari kat tb tu ha..hari tu pun ade kat MHI tv3 tu..xtau la buat apekah beliau di situ..hehe..hmm..yg takbir raya tv3 pun ade rasanya..

k lah, tu aje. t nak buat entry untuk papa, tapi tunggu birthday beliau lah.

dadiduuuuu~!!

sayang sayangs sayangsssssssssssss sangat,
t.i.c.k.d.i.e.a



mode: senyum2 aje..syukur ya Allah... (^__________________^)

3 comments:

yaadahria said...

oit....
nk copy...
nk post kt blog ore...
tp ore akn modified sket...
ngeh3...

KinosKoko said...

wah2..promot abe...haha..uish..mo naek keta baru papa..

p/s: ada duet raya x taun ni??hik~~

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

ira: sebok jek..haha

nana: tade2~ ko balik sabah tade orang nak bg duit raya dah..tapi mesti semua org akan tanya, nana balik raya sabah ke??nana raya kat mana thn ni?? dan sebagainya~