sape nak itut angkat kaki~ ;P

Monday, August 27, 2012

itu budak muka cino punya birthday sudah dekat.

assalamualaikum.. dan selamat hari raya aidilfitri..

susah betul nak update blog sekarang ni walaupun berada di dalam rumah yang kelajuan internetnya adalah sangat mantap...(kat mane lagi ye kalau bukan kat jerteh..hehe).. bukan ape.. busy sangat.. ingat kan lepas kawen dah kurang sket dibibikkan oleh adik beradik.. tapi rupa-rupanya xde benda yang berubah pun..

alkesahnya saya balik raya paling awal selepas gayah ent.(my sis zahirah dahria). pagi 15 ogos saya dah tercongok kat stesen bas Jerteh sebab 14 ogos my demok (nama baru encik suami lantaran kesukaan saya terhadap anak sedara baru yang spesel tu yang kami semua suka panggil demok sebab die memang sangat demok.chumil!) oke ulang balik takut tak faham. sebab demok tak beli tiket raya awal2. bila gi beli tiket, yang tinggal hanya 14hb malam dan malam raya. tak nak lah sampai pagi raya, so kami pun beli jugak lah tiket 14hb tu.. kebetulannya pulak, demok duty hari tu, so kalau saya tak balik pun saya tetap kena tidur sorang2...

so memang awal lah saya berada di rumah dan setibanya di rumah, rasa macam nak pengsan sebab tengok rumah macam kena pecah.

bila dah lama tak balik jerteh sebab asek blk kl je, rasa macam alaaaahai beratnya kaki dan tangan nak buat kerja..

cerita pasal rumah ye.. kalau you all pernah tengok gambar or datang rumah my mama dekat jerteh ni.. korang mesti rasa macam besarnya rumah ni... tapi bagi saya kalau tengokkan saiz rumah xde lah besar sangat sebab saya tahu jumlah penghuninya bila semua berada di rumah dan of course lah ada banyak lagi rumah kawan2 papa ngan mama yang besar2 macam istana kat daerah besut ni...

rumah ni, 2 tingkat. 9 bilik, 1 stor, 1 dapur, 5 toilet, 2 living compartment dan 1 hall. satu satunya area dah licin bersih ialah bilik saya. tu pun sebab gayah ent. yang kemaskan. sebelum ni semak jugak bilik tu sebab kipas rosak, so xde orang guna bilik saya tu.. bilik-bilik lain, maasyaAllah.. penat oh nak kemas semua.

pastu nak kena tolong masak lagi. punyalah busy dan criticalnya suasana sampaikan bila malam raya ke3 still sebok masak kat dapur sambil kena marah ngan mama dan demok masa demok sampai. oke, demok takde di hari raya pertama dan kedua sebab demok duty sampai pagi raya. bile demok sampai, demok mintak amik barang lam kete dan saya kata kelapa dalam kuali atas dapur tak boleh ditinggalkan takut hangus. maka demok telah merajuk dan kes ini berlanjutan sehingga hari ke hari raya ke5 (3 hari je demok balik raya). raya ke 5 barulah demok nak bercakap dengan saya sebab saya tak bercakap langsung dengan demok selama dua hari. kesian demok. hari nak balik lumut baru nak baik-baik cakap kesian kat demok sebab penat. memang saya kesian kt demok pun.. penat balik sorang2 jauh2 then tak dapat layanan VVIP plak sebab bini demok busy tapi hari raya ke5 sempat jugak raya dengan demok berdua je dalam kereta jalan sane sini gi kenduri sampai demok pujuk balik rumah..hahahah..sungguh demok itu demok saya.

ikut plan asal, demok nak balik lumut petang tu jugak.. (balik sorang2 sebab demok belayar sampai 2 sept..) tapi bila balik rumah mama ngan papa xde kat rumah pulak.. so kena tunggu diorang balik.. malam tu, eh dah pagi dah pun, kul 12 tgh malam demok balik lumut sorang-sorang.. then saya pulak masih berada di sini menanti berlalunya 2 sept untuk pulang ke lumut dan jumpa demok dan peluk demok dan tumbuk perut demok yang tak buncit tu.haha

raya? macam biasa lah. tahun ni turn semua orang balik jerteh. rumah penuh. raya di kota bharu sampai malam macam tahun-tahun lepas. bezanya hanya satu. tahun ni saya tak dapat duit raya yang banyak macam tahun2 sebelum ni... dan saya memberi duit raya walaupun saya hanya tanam anggur dan pastilah ia datang dari poket demok.

oh ade benda sedih yang berlaku tapi i'm sorry.. x boleh bagi tau.. haha.. demok kata, xpe.. xpe.. jgn sedih.. aci lah. bukan jadi kat die. geram.

setelah mengarut sepanjang ini, saya nak bagi tau sebenarnya bukan ini cerita utama update ari ni..

citenye.. saya dah satu hari suntuk menelaah internet. (kalau baca buku gaya macam ni insyaAllah dah jadi best student). menelaah untuk mencari hadiah birthday demok yang tak lama lagi akan muncul. setelah satu hari study, akhirnya jumpa gak idea. baru idea. belum jumpa barangnya lagi... tapi memang dah nekad dah nak bagi hadiah tu sebab dah lama demok mintak.. sekarang just gigih mencari harga paling special. harap-harap tak kena jentik ngan demok lepas bagi hadiah tu. hahaha...

nak tahu hadiah apakah?? kalau saya terupdate nanti after 13th sept, insyaAllah saya gitau... hikhikhikhik...


dah xde pape dah nak ckp. jom mencari hadiah demok!!

papai!

love
tickdiea ;)

No comments: