sape nak itut angkat kaki~ ;P

Thursday, June 14, 2012

Ya Allah, lembutkan hatiku, hatinya, hati-hati mereka ;)

bismillah...

starting today sampai sabtu, ada banyak benda nak buat.. alsebab, sabtu malam nak balik jerteh cuz ahad abang azhar duty and isnin belayar sampai next isnin. so macam ni lah hidup saya sekarang.. bila abang azhar duty or belayar, i'll find some other places to stay. sebab saya penakut duk rumah sorang-sorang. blame mama for having the idea "bila-bila masa orang boleh tembak dari tingkap masa tido" since kami bukak tingkap malam2 sebab rumah berkuap.. kalau tak bukak tingkap akan rasa panas sepanjang malam.

semalam dah listkan ape nak buat hari ni, esok dan lusa...

so, hari ni punye...

* siapkan baju sailing abang dan baju kerja minggu depan
* cari cd
* pack barang balik jerteh
* jahit langsir
* cuci telekung smayang
* cuci kain + sapu umah

note: cari cd  + cuci kain -DONE ;P
dah sebulan lebih kami cari CD tu..akhirnya jumpa jugak...

esok punye...

* alih kotak masuk stor
* lipat segala kain baju tinggal
* mop lantai

sabtu punye...

* bersih sliding door
* cuci kipas
* cuci tingkap

ape nak buat bile balik jerteh nanti???

* nak g sahkan birth cert dan sijil
* nak g makan mee sup kg raja dengan honey and nik na
* nak g jumpe bestie aimunie abdullah kalau wujud lagi kat mesia
* nak jahit bunga kat baju sampai siap
* nak shopping barang dapur
* nak ukur jalan ngan mama
* nak dapat ole2 dari USA hoye hoye!!

kalau kita duk melangut depan lappy ni, sedar-sedar dah tengah hari. washing machine baru je berdenting menandakan cucian baru saje selesai, so moh le kite pi sidai kain...

akhir kata, nak ubah orang lain tu susah, so marilah kita ubah diri sendiri.. sebab, pasti ade sumbangan kita gak bila terjadinye musibah.. paham tak?? maksudnya, memang ada salah saya. saya tak jelaskan bagi tak jadi salah paham. saya tak galakkan mereka untuk bertanya. saya penat sampai lupa nak layan mereka macam VIP. so saya mintak maaf dan saya redha dengan apa yang terjadi... ;)


amin...

love,
tickdiea

2 comments:

dell_royale257 said...

I'm here..tik ado mano ni? Ari jumaat smpai the next 3 wks ore xdop kne wat praktikal kt putrajaya

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

i'm home.at home.pdg landak.i asked kak ain to tell u to text me when u came back.dio xigt kut.. :(