sape nak itut angkat kaki~ ;P

Friday, February 5, 2010

....bestnye lagu faizal tahir.....



hohoho..assalamualaikum....

minggu ni sangat best!!! (tolak part nanes2 tu oke)

starting from tuesday, kitorg TEYLians PE minor kna buat circuit training. circuit training ni tujuannye ialah untuk test stamina kita...6 stages sumernye.. training ala2 tentera gitu..



sebelom training~ ;P

i started with step up. step up ni sepatutnye wat kt tangga, tp ari tu kt court netball xde tangga tapi ade kerusi besi yg tinggi..hoho..psyco nk wat step up kt situ... 1st station, boley blah lg r... 29steps/min.


kerusi itu tinggi dan mkn kaki sum of us!

pastu gerak ke 2nd station after 1 min~continuously. shuttle run. suttle run lak, kna lari ulang alik kiri kanan court selama seminit. n i did 12x ulang alik (cikgu rosli kata ni cc kancil jek.haha)

3rd station lak, push up.haaaaaaaa.....ni la penyebab segale kesakitan aku... mane taknye, x penah2 aku buat push up tu, tetiba je aku tibai 25x/min.whoa!! sama banyak ngn boys did.haha...kuat kan saya incik azhar???

4th station plak, sit up..yg ni pn best gak.abes senak, kejang, putus fius urat perut aku. x banyak pun leh buat, 17x jer per min..huhu..


kasut gergasi drpd boyfee itu sangat berguna oke! ;)

next station, satu lg kebanggaan.star jump. 81x/min.ade mau challege???haha

n last station..burpee.. tau burpee?? burpee tu gabungan beberapa pergerakan sebagai satu set training.ade paham?? tara paham juga?? ha..tgk gmbr bwh ni..tp yg last kna lompat tau.abis lompat tu baru dikira sbg 1. oleh kerana i did burpee kt last station, x bnyak leh buat.10 jer per min.tu pun paksa gak badan...my fren yg start kt burpee leh buat sampai 24x.fuyooo...


ni la burpee, tapi yg last kna lompat tau.

tp yg paling best ialah station after last (after last pn leh ade last lg eh??)
nk tawu ktne??

nah-------->>> kt atas lantai court terbaring terlentang sambil dirawat oleh paramedic terjun. ade org nk pengsan.wawawa..... giler penat dowh.. stop jer kt burpee tu..pas amek heart rate, aku dh start rs angin lam kepale..mata pn dh gelap. mmg tunggu masa nk tumbang jer...p naseb baik ade kengkawan..sempat gak dorang pegang aku kt alam ni.haha...


bila dh oke..hehe..

huh, settle satu cite.

next is 2.5 km.

kalo korg jadi dak PE, korang secara automatically akn tau ape itu 2.5 km..n automatically gak korg kna buat tanpa alasan.haha... 2.5 km tu jauh tau weyh... after chinese new year break kitorg akn d test...wawawa...takuuut..... dgr kata 10%... waa.. takkan la aku nk korbankan 10%. bnyk tu.....

so, untuk mengfitkan bdn aku untuk test tu, aku pn turun la petang2, g lari kt pusat sukan tuh sebagai persediaan...

n on wed, after run baby run baby run tuh.. aku rs cm tergediks mau memanjat wall itu.....walaupun badan masih sakit giler....

lam kul 7 gitu, turn aku... nmpk dr bwh cm senang, tp bila korang dah melekat kt dinding tu, dan berat korang hanye diampu oleh sepasang kaki kecik korang tu, bawu korang tawu betapa "best"nye perasaan tergantung kt dinding tuh..haha... fer d 1st tym n plus in dat condition, aku rs cm hebat giler weyh walaupun x sampai kt atas pn... tp dh dekat tau... kalo ade mende alah ni h kt tmpt korg, korg try la..best wooo!!!


psg tali dulu.... =)



tinggiiii wooooo~~


huh, mane nk pegi nih??



aku xtau nape aku pilih untuk buat benda2 nih, instead of ikut rumets g shopping kt penang..

tp

kalau ditanye penyebab kesewelan dan kegilaan ini, tanpa segan silu aku akn jwb,

Lt azhar ros azmi TLDM

memang beliau la penyebabnye.. after his commission, xdenye mau die msg aku..dibuatnye aku ni cm x wujud.

FINE!!

untuk meneruskan keobsesan aku terhadap mau-jadi-superskinny, aku join plak bengkel kayak ari ni... gilo ah.. aku igt bengkel nih cam biasa2 jer..tp bila dh pegi.. peh...memang la sebelom ni pn aku dh penah kayak tiap2 minggu kt plkn lu, n kayak kt pangkor dkt stgh hari sampai hitam berkilat, tp xde pulak aku tau keliling tmpat duduk kayak tu namanye coaming dan name2 part2 lain segale...so aku kira mmg bgs la bengkel ni...

tp kn, korg igt free ke nk rs best camtuh?? xde bnda free lam dunia ni... bayaran bengkel rm7. murah sahaja. tp bayaran kepada kepandaian berkayak ialah, menahan perasaan mau muntah bila kaki korg msk lam tasik guthrie tu.euww... i was speechless. bayangkan korg kna pijak lumpur lembik separas betis korang.yuck!!

kitorg blaja mcm2 td termasuk cara rescue bila kayak terbalik, n kna buat jugak tu...terbalikkan kayak n rescue dr sendiri.best. =)


geli geleman dowh!!



tgk la kaler air tuh...yuck!!




dan mlm ini...SANGAT TAK BEST!!!

kawan2 baru balik dr penang bersama beg2 shopping yg banyak!!! wawawawaaaaaaa...!!!!

sangat jelez....

pen off.


p/s: jatuh cinta ngn lagu faizal tahir untuk kesekian kalinye.... selamat malam...tidur la..sayangku....




2 comments:

Anonymous said...

ceritera yg panjang..
hehehe..
tapi lagu faizal tahir mmg best! ^^

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

best sangat2...=)
tapi aizan jgn ikut tau ape yg org buat tuh..endingnye were muntah2, perut cramp dan xleh buat pape.huhu...