sape nak itut angkat kaki~ ;P

Friday, March 16, 2012

Al-fatihah......






bismillah....

Allah, Kau ampunkan segala dosa bonda, dan tempatkanlah dia di syurga.amin...

04.30 p.m
07.03.12
assalamualaikum bonda. how r u today. hope u're happy, like me..kekeke.. sorry tak slalu msg bonda, tanya kaba, tapi org selalu ingat bonda.. bonda, 1st obsrvtion done. n for d 1st time in my life, someone said that my voice projection is good. haha..my students were sooo good today, but i dun like it. i like the real them. tp ok jugak for at least mr.kwan can hear my voice.hehehe...

message terakhir.
untuk insan yang saya sayang.

tp mungkin tak sempat dibaca. kerana saat itu, dia sedang bergelut dengan kesakitan. dan kematian.

terlalu banyak... terlalu banyak yang saya belajar dari bonda.. bonda bukan sekadar lecturer, tapi lebih kepada ibu..

6 tahun mengenali bonda, kami lalui bnyak benda bersama. dari sebesar-besar kegembiraan sehinggalah ke sebesar-besar ujian Allah.

hutang budi.. tak payah cakap. terlalu banyak.

bukan bonda sahaja.



mereka jua. kak wani, abang asraf, kak cik, nana kecik dan uncle mizi. kenangan manis dengan dorang, sangat banyak.

saya terkejut, terkilan, kerana tak pandai menzahirkan rasa menghargai. tapi jauh di sudut hati, saya sangat bersyukur mengenali bonda sekeluarga.

bila ada masalah, bondalah tempat bercerita. nasihat bonda buat saya jadi lebih positif.
bila senang, rumah bonda jadi tempat saya dan kawan-kawan lepak. sungguh saya tak rasa bonda seorang lecturer. bonda adalah seorang bonda.
bila bonda sakit, saya rasa tak senang.
bila saya kahwin, bonda dan uncle datang dari jauh.
bonda tetap positif, walaupun saya ignore segala gurauan bonda. "orang rumah abang". saya akan ingat sampai bila-bila. abang akan jumpa jodoh dia yang terbaik bonda...

saya hanya mampu sedekahkan surah fatihah untuk bonda. saya tukarkan kesedihan saya dengan doa untuk bonda. sebab bonda ajar saya jadi kuat.

saya sepatutnya boleh mengagak.

bila Allah ambil balik banyak rezeki satu persatu, saya patut bersedia.

banyak yang Allah ambil balik.. kepercayaan, rasa sayang, kegembiraan, persahabatan...

tapi. pasti ada hikmah. pasti.

satunya, Allah ambil orang yang dekat dengan kita sebagai peringatan, masa kita juga pasti akan tiba. gunalah nyawa yang ada untuk mengumpul bekalan ke sana...

semoga hubungan ini berkekalan sampai bila-bila...

dan sesungguhnya, orang yang sangat tidak pandai menzahirkan perasaan itu adalah saya.

kenangan terakhir bersama bonda...




Al Fatihah....... bonda Dr. Yasmin Osman....

1 comment:

KinosKoko said...

life must go on..semoga bonda tenang di sana..