sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, March 21, 2012

Tuhan bersihkanlah hati ini...

bismillah...

semoga kita semua terus berada di bawah lindunganNya. amin..

i suppose to be busy. seperti orang lain. tapi tidak untuk minggu ini. sebab. minggu ini ialah minggu exam di SXC. exam cuma tiga hari, tapi hari keempat ialah hari mendiskusi jawapan exam..maka, tidak perlu merancang pembelajaran. cuma masuk kelas distribute exam papers and wait and kill time.hehehe..

justeru, banyak lah masa terbuang untuk facebook jugak.agagagagaga...

tatapi. sometimes i hate it when i have much time wandering.. banyak masa untuk fikir masalah dunia.. dan syaitan mulalah nak mencucuk-cucuk hati... dan perasaan, dan air mata tumpah, dan meroyan. Alhamdulillah, masih boleh sebut kalimah Allah. dan ia berhasil. cubalah. kalau mahu.

khuatir bila hati makin kotor, ucapan menjadi penghiris kalbu insan lain.

diam mungkin solusi terbaik. maka saya yakin, saya tidak mampu menjadi insan yang sama. kurang kekuatan menghalang diri dari berubah. buat masa ini mungkin. cuma menyesuaikan diri dengan budaya baru.

main lagu biar sampai bintang dari asmidar berulang ulang kali.

dan akhir-akhir ini mimpi agak aneh...

suami pula draf kapal.semoga hari hari beliau yang mendatang lebih menyenangkan beliau. jika beliau gembira, saya gembira. kerana saya hanya ada keluarga, dan beliau sahaja.

saya pegang Kalam Allah.

"inna ma'al 'usri yusro. fa inna ma'al 'usri yusro"

sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. dan sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.

Ya Allah ya Tuhanku, Kau ampunilah dosa ibu bapaku, dosa ibu bapa mertuaku, dosa adik beradikku, dosa suamiku, dosa ahli keluargaku, dosa guru-guruku, dosa kawan-kawanku dan dosaku. Kau tenangkanlah dan kuatkanlah hatiku yang berbolak balik dengan dugaanMu. Sesungguhnya aku berlindung di bawah kuasaMu yang satu. amin....

dan hari ini ialah hari result SPM. hari adik. hohoho.. semoga Allah berikan hanya yang terbaik untuk adik.. ;)

assalamualaikum..


1 comment:

dell_royale257 said...

rajin2la mnulis kalo ade ms..bosan study leh org singgah2 nk refresh otak.heheh