sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, April 14, 2010

jatuh beskal bangun sendiri dan analogi cinta aku.





assalamualaikum.

xpayah intro mintro.

korg pernah jatuh beskal? luka? malu tak?? ape korang buat?? mntk tolong orang angkat or korang control lawa dan bangun sendiri?? luka korang tuh, korang buat ape?? letak ubat sendiri kan??

oke.jawapan aku, aku jatuh beskal, pasti malu kalau ade orang nampak.tapi macam la aneh sangat jatuh beskal tu.biase la kan?? so, aku bangun sendiri.luka, aku bersihkan dan buh ubat sendiri sebab aku bukan oku.dan aku dah besar.ataupun aku nak bermanje ngan sesape, aku mintak tolong sesape lah.


so, altopiknye, putus cinta. boyfren aku macam beskal.bukan rupa macam beskal, tapi analoginye je... aku tau macam mane nk bawak beskal, tapi dah takdir nak jatuh, jatuh jugak kan. aku sayang beskal aku.

jadinye, bile aku fikir punye fikir punye fikir. kalau aku nk kurangkan possibily jatuh, atau tak jatuh terus, aku ade 2 cara iaitu


1. modify beskal tuh jadi 3 tayar o 4 tayar or lebarkan 2 tayar sedia ade or upgrade handle ke..


atau


2. aku improve cara aku cycling.


oke. bila beskal aku dlm kehidupan yang nyata ini mempunyai hati, jasad, body dan jiwanye sendiri, maka susahlah aku nk modify kan kan kan??


jadinye...ape kate aku modify diri aku sendiri.

pernah seorang kawan baik aku kata [beliau adalah aimunie abdullah,sedang mengganas di republik czech,wat medic]


"klu memilih antara yang kita suka ataupun yang suka kat kita, better kita pilih yang suka kat kita.sebab, bila kita pilih yang ni, kita dh tau dh die suka kat kite and kite jugak tau satu lagi pihak yang perlu belajar utk suka tu adalah kita, n kompem lah kite tau ape yang kita buat untuk suka die.klu kita plh yg kita suka, kita x tau ape yang die akn buat untuk suka kita."

sungguh bijak idea ini.


oke, berdasarkan 2 keadaan ini. ku fikir, bila kami saling tak memahami satu sama lain, dan sering bergaduh tentang interest dan cara hidup, ade baiknye aku berpegang kepade satu benda sahaja >>> die suka aku.

justeru, bila aku faham keadaan ini, kenape tidak ku menjadi seorang yang pintar, dan modify keadaan aku supaya aku boleh adapt dengan keadaan beliau.aha.
basikal itu telah membuatkan aku jatuh dan luka, tapi aku sayang basikal itu maka aku tidak perlu membuangnye walaupun ianye rosak sedikit.kan??

maka [berapa kali maka da..]
ade baiknye aku berbincang dengan "basikal" aku tu, supaya luka ku cepat sembuh. oke semue. doakan zuhairah dahria yer~!! ;P

xoxo, mmuahx~!!

No comments: