sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, April 6, 2011

bye bye sweet potato couple~

bismillah..

it's wednesday.. rabu terakhir dalam sem ni yang takde klas.. lepas ni dah ada klas hari rabu.. rasa hati nak tido je satu hari.. kepala pun dah masuk empat hari duk sakit-sakit... kerja banyak, tapi malas nak buat.

tengok-tengok jugak kut-kut encik engineer dah add fb, tapi xde pun.. mama dah gitau kut..haha..

oh, sweet potato couple dah quit... dah tak boleh tengok dorang dalam we got married... and the pink guitar is soooooooooo cute! bye bye yong and hyun. ;)

hari jumaat nanti pergi sekolah lagi, for action research.. last time kami pergi sekolah and we did the first intervention. me, acoy and nana jd teacher. i've failed myself. set induction failed. teaching failed. voice projection failed. arghhh!! tertekan pulak bila fikir. i can't be a teacher. i don't want to be a teacher. i only want to be a teacher for my children. saya nak jadi surirumah je pleaaaaassseeeee..... kalau lah boleh kan... tsk tsk..

tinggal lagi 41 hari untuk saya meninggalkan UUM... i will surely miss this "Universiti Untuk Makan"... saya lagi suka duk sini as compared to penang... saya lagi suka perasaan terkejut bukak pintu bilik tengok ada monyet tunggu depan pintu daripada perasaan sakit hati dengar bunyi hon kereta dan siren ambulans sepanjang masa.. saya lagi suka angin UUM daripada asap penang..

dan sekarang kami masih tidak pasti bulan berapakah kami perlu balik maktab.. kalau korang mengikuti perkembangan untuk orang-orang yang masih bergelar undergraduates, korang pasti tahu yang kebanyakan universiti malaysia akan bukak bulan september untuk sem depan. termasuk UUM. we are twinning program students. there are years that we have to be in IPGM Penang and 2 years in UUM. bila berada di UUM, untuk akademik punya hal, kami takde masalah. tapi bila berada di maktab, banyak masalah yang akan timbul due to the system used. walaupun kami berada di Penang, segala silibus, final exam, minggu kuliah akan ikut UUM. and as so many people dah tahu, cuti maktab adalah mengikut cuti sekolah, bukan cuti universiti. sebelum ni, cuti tak jadi masalah sebab cuti universiti selalu jugak terkena time cuti sekolah.. tapi bila dibuat kami masuk bulan september, masa cuti sekolah hujung tahun nanti, 71 of us kena stay dekat maktab untuk habiskan sem..ohooo.. patutnya bagi je kami stay kat sini...

memang lah kalau dikira dari segi balik kampung, lagi senang di penang sebab drive hanya 4 jam untuk sampai rumah. kalau UUM 5 jam. but then saya tetap jugak tak naik bas kan..so 5 jam is much better la kan than 8 jam dalam bas.hehehe... makanan pun lagi heaven dekat sini.. memang betul kat sini susah nak dapat makanan-makanan pantas enak dan mahal seperti Chili's Nando's Jonny's mahupun Seoul Garden.. Kfc pun paling dekat kat Jitra. but then, saya ni orang Melayu kampung je kut.. saya tak memilih dalam urusan makan, tapi saya juga tak gemar makanan-makanan pantas lagi mahal itu.. saya memang kedekut.

tapi, di sebalik apa yang digebang di atas ini.. reason sebenar saya tidak mahu balik penang ialah,

saya tak nak ngajar anak-anak chinese yang pandai-pandai kat penang. saya takut. saya akan gelabah. saya akan fail. saya takut. saya penakut. ya, itu saya. penakut. boooooo diri sendiri.

so apa nak buat sekarang ni???

kalau ada duit yang banyak, betul-betul banyak, saya nak kawen dan jadi surirumah yang boleh duk rumah dan selalu boleh balik rumah parents.

disebabkan takde, saya haruslah menyiapkan assignment, study untuk final exam adalah mustahil lah sekarang sebab exam lagi 3 minggu.. dan dengan duit yang tak banyak sangat, jum gi potong rambut petang ni~!! hehe.. hair garden jum!!

dan untuk review pantas,
i've told my sisters about june thingy.
told sista bout kain pink n d craft
told another sista bout tuxedo
told another sista bout d date
and sedang berfikir for the course.

till then,daaaaaaaaaaa

;)

p.s: Dr28 x gi jalan oversea ke tahun ni??? :(






No comments: