sape nak itut angkat kaki~ ;P

Saturday, January 9, 2010

hari yang tenang


Since last week, rasanya xde satu hari pn berlalu dgn perasaan yg sgt tenang sehinggalah ak buat keputusan untuk ikut ira g penang. Penang?? Yeah..penang babe.. tempat yg sepatutnye ak abiskan ak nye study yg sgt lah lama dan boring. Tp disebabkan wujudnye satu program yg dinamakan twinning ini, yg mane memerlukan kitorg mghabiskan thn kedua n ketiga kt UUM sintok, maka aku ade lah kt sini… di hutan ini….

So, d story began wit a big problem…nk pegi penang utk tenangkan fikiran, tp poket kosong. Thanks utk BPG, kerana melambatkan biasiswa kitorg n menyebabkan ak x berdinner since thn baru. Cemane?? Haih.. kna pk… but then, bila date utk g penang jth pd 7 hb, when d ASB dh mula beroperasi, so dh nmpk lah sikit jlnnye… wlupn ak x melabur berjuta2 pn di situ…

So, dgn duit yg mampulah ak byr minyak kete n tmpt tido, kami bergerak pd ari khamis kul 2.40 n smpi penang kul 4 ptg. [xleh nk cerita kelajuan abang adi faiz zulhusni abang ali memandu kerana ak tido di spnjg perjalanan.hehehe…penat kut..blk klas trus blah]

Bila dh check in dkt RECSAM international guest house or rest house or ape2 je namanye yg ak xigt, kitorang pn solat n rehat2 jap….

So d yoya2 program bermula pd pkl 5.30 bila kitorg g Queensbay Mall.. masa cari parking, perasaan biasa saje.. semuanye mcm biasa saje…tp… bila ak melangkahkan kaki [ngn slipper bunga2 yg kantoi dlm klas mr Victor] ni.. Ya Tuhan… ak merasakan kebahagiaan yg luarbiasa..!! satu perasaan yg sgt berbeza drpd perasaan 2 minggu duk kt UUM.. [ampun ye org2 UUM..]

Ak rasa macam semua tekanan yg ak rs kt UUM [ disebabkan kes dgn ex boyfren juga] dh xde dlm badan aku. Ajaib giler. Ak, nadia n kak ain jln bertiga. Pada asalnye, nadia mahu mencari kasut or sandal.. tp bila aku ikut mereka, maka perasaan untuk membeli benda2 yg mereka cari telah berjangkit kat aku gak..dan aku selepas itu ternampaklah satu kasut yg ak rs cam comel.. dan aku terus tanye saiz.. dan..disebabkan saiz kaki ak adalah saiz kaki kebanyakan gadis seusia ak iaitu saiz 6, maka fenomena kasut tiada saiz memang la common. Maka aku terus mencari kasut yg sama di kedai2 lain… dan akhirnye ak membuat kptsn untuk give up kerana mmg tak ade pn saiz tu.

Kasut tu x de lah menarik giler pn.. tp.. aku adalah.. bila aku nk, maksudnye aku memang nak. Ada paham?? Haha

Ni je pn rupa kasut tu…haha.. comel x?? xcomel?? Ah.. ade aku kesah??


Bila dh give up tu..aku mulalah rasa perut cam menyanyi2… dah lapar oke. Maka kami pn pergi lah mengisi perut sehingga kenyang kat KFC.hehe..

We really had fun eating sumthing we cant find in UUM..hhakhakhak….


Ayam KFC itu sungguh enak…


aircond di KFC Queensbay masih ditahap giler seperti dulu…



Sangat jelez bukan???

Maka aku nasihatkan kamu kamu kamu, bila scholar dh masuk, silalah turun penang.

Perjalanan hari pertama yang sangat best x berakhir d Queensbay. Kami keluar dr Queensbay pd pukul 8.30. masih awal bukan?? Haha.. kami naik kereta dan menuju ke… Batu Feringgi flea market… !!!! sila berasa jelez dgn kami sebab kami berjalan2 disitu tanpa bayangan peraturan I4P [yang memerlukan kami pulang sebelum 11 mlm pada suatu masa dahulu..]

Kami jalan2 tanpa duit. Ape yang mampu kami beli hanya lah aiskrim dan air mineral. Dan mata kami selepas itu memang sangat bersih. Dan tiada penyesalan kerana aku hanya terembat sehelai dress pink yg aku sendiri pun xtau bila aku akan pakai.haha…

Mau tgk keindahan flea market ini?? Check it out…

Harap maaf.aku hanya sempat mengambil gambar di tempat yg x menarik sebab ak menikmati pemandangan yang menarik..[sangat jahat]



Lampu2 itu sangat comel. Begitu juga aku. [mardidi yang ajar oke]


Dalam kul 12 gitu kami pulang… berehat2 sekejap….


Tempat lepak itu..oh, aku lupa untuk amik gambar di situ..aku agak mamai. Pada pukul hampir 1.30 pagi, kami keluar lagi dan aku membelasah sepinggan char kue teow di gelugor. [sungguh aneh perasaan itu kerana aku bukan seorang yang suka makan]

Kami pulang ke bilik dalam keadaan kekenyangan yang amat. Tidur juga sangat indah. Hehe…

Hari kedua.

Kami keluar tengah hari sebab appoinmnt ira abis tgh ari.. destinasi pertama, TESCO penang. Mangsa, sebijik cermin besar… tp x cukup besar…

Destinasi kedua, perangin mall… perangin mall adalah biasa saje, tapi yang luarbiasanye adalah, kasut yang aku mau d queensbay itu ada di perangin mall dengan saiz yang betul. Wawawa…. Sangat menerujakan. Hoye2.. saya dah ade kasut itu sekarang oke. N thanks to dis blog, sebab xperlu lagi nak bercerita kepada orang itu.

And hari tu jugak, aku beli earphone baru yang berharga rm15. Murah saje kerana ia bukan lah berjenama Sony. Dan sebijik memory card untuk kamera lumixku. [aku tak mengaku hilangkan memory card lama, tapi ia sudah hilang.] rm35 harganye. Brand Panasonic. Aku tak tahu mahal atau murah sebab ak xkumpul memory card.

Tempat makan kami pada hari tu pulak ialah…McD!!! Hakhak….

Sgt teruja melihat mcdeluxe [jakun jugak ye…dsebabkan UUM…]


alamak,terpotong kepala naddy…


jemput tengok saje lah yer…hihihi


Itu sahaja mangsa pada hari kedua.

Sebelum balik, aku sempat gi jenguk bonda [seperti kata mimie momoe a.k.a masie darcy, bonda bukanlah ibu kandung kami yang berdarah kerabat diraja, tapi beliau adalah seakan2 begitu.seakan2 ibu kandung, bkn berdarah kuning]

Pasti kamu jelez. Ngahaha…


Bonda kirim salam pada semua. Bonda suruh jaga diri. [bonda xsuruh blaja elok2.haha]

Hari yang tenang sudah mau berubah menjadi tidak tenang.

Kami pulang.

6.30 pm. Kami di UUM kembali.

Tekanan juga kembali.

Jumpa lagi. [tidak mahu menulis endingnye]

With luv

t.i.c.k.d.i.e.a

2 comments:

yaadahria said...

brp hinggit kasut tuh?bkpo x beli ko ore 1?huh?

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

standard bum la..rm39.90 jek...