sape nak itut angkat kaki~ ;P

Sunday, January 31, 2010

a moment to remember... =)

bismillahirrahmanirrahim.....

fuhh....

setelah beberapa hari aku berpenat badan, otak dan emosi,akhirnya hari ni aku berjaya jugak mengupdate belog aku nih...

hmm..mane nak start nih...

28 januari 2010 1600 hrs

aku mulakan perjalanan ke kl ngn bas cepat sedia [??] haha..apa ke pelik bunyik nama bas nih..tapi lambat sampai setengah jam. sengal. bukan senang aku nak buat keputusan nih... team netball sangat memerlukan aku.. sorry... ko k hari sabtu?? hmmm.... tapi aku pergi jugak. pergi di atas rasa kasih pada dia.huh. (kadang2 tak berbaloi pun kasih tuh) dan pergi sorang2.. tapi takpe..aku tak kisah pun..2330 hrs aku sampai kat pudu..bagus jugak sampai tgh mlm sebab tak yah aku balik umah naik lrt..hehe..

29 januari 2010

beliau yang busy itu masih busy... walau hanya sehari je lagi tinggal untuk jadi pegawai muda... tetap tak berpeluang untuk contact aku [ape perasaan??lilek2 saje... ;) ] tentatively, aku plan nak buat kek utk aku bawak gi majlis tu..majlis tu?? haha..majlis tu la.. perbarisan pentauliahan entah ape lagi nama penuh majlis itu... tapi... disebabkan banyak sangat dugaan fizikal dan emosi yang aku terima, aku x sempat untuk merealisasikan niat tu...hmmm...

30 januari 2010 0430 hrs

4.30 pagi oke.
4.30 pagi hari aku bermula. mlm tu aku tido 3 jam setengah jek... sanggup... hoho.. bila pk2 balik, cam tak percaya aku buat camtu... aku yang suka tido ni... tido 3 jam setengah [SAHAJA] sebagai persediaan hari yang sangat blur [sungguh b4 tu aku takde idea pn cane hari tu akan berlalu]..aku bersiap ala kadar jek.. sebab aku janji dengan mama beliau kul 6 pagi dkt masjid upnm. [mekap pun tak sempat oke.]

orait...sampai jer kat sana, aku solat subuh..n then.. cabaran pertama bermula -->> mencari mama beliau.ha...kul 6.30 pagi, korang ingat senang ke nak cari orang yang kita tak pernah jumpa kul 6.30 pagi?? ntah bape kali kol.. bape kali msg...tapi tetap tak jumpa..haha..tapi, masa ngah ckp kt fon ngn mama beliau tu, tetiba je aku nampak seorang manusia yang aku ras mcm... wak.haha..along beliau la..ape lagi..dengan condifentnye..ngah ramai2 orang tu..aku belasah jer panggil die. naseb baik betul.haha..pastu lah baru jumpa mama and abah beliau... ops,lupa nak gitau... aku adalah alone. seorang sahaja. tapi aku tak paham gak nape aku sangat relak pagi tu.. hmm... dah dapat rasa everything's gonna be fine kut.. aceh....

pastu kitorang pn proceed ke stadium.. tapi kena parking jauh la pulak...so kitorang pun jalan je la ke stadium a.k.a padang perbarisan pada hari kejadian... sampai kat astaka, kitorang amik la tempat masing2..aku duk kat sebelah mama wak and along beliau.. lama gak la kitorang kena tunggu sebelum majlis nak start.. ye ah, macam2 orang yang nak kna tunggu..mcm2 jenis panglima, datok datin, menteri and last skali sultan kedah..sepatutnye sultan mizan yang datang tapi sebab sultan mizan tak sihat lagi..so pemangku Agung la yang datang...

masa perbarisan bermula, matahari pun dah macam muncul sket2...

dan masa mereka mereka yang berbaris itu melangkah masuk ke padang kawad, hati aku dah rasa macam.....macam ape ek...macam..tak tahu nak cakap macam mane...gembira, terharu, bangga..macam2 la... tapi yang paling terharu bila mama wak tak berenti cakap sal beliau.. dari cara die tu, aku memang nampak sangat yang die rindu giler kat anak die tu... dan atas sebab tu lah aku suruh beliau abiskan satu hari je dengan aku...hari ni and esok adalah hari family beliau...

kawad itu... giler ah.. giler best. memang rugi giler orang2 yang mula2 kata nak pergi tapi tak pergi pun..hhahahahhah...jangan jeles. mereka berkawad best giler.

lepas baris tu, mereka kena gi dewan untuk majlis pentauliahan. dewan itu adalah jauh. kena naik bas...tapi orang yang ade tiket diberi keutamaan. siapa yang ade tiket?? jawapannya adalah family. adakah aku family??hmmm...insyaAllah..hik..gediks.. tak kesah la... so aku hantar la mak ayah beliau dulu naik bas.. pastu aku pn tunggu la sorang2 untuk naik bas trip ke 3 or 4 camtu lah...

naik bas, masih lagi sorang2.. sungguh gamble aku ini.haha..

kitorang dibawa ke kompleks renang.. kat situ ade tempat makan.. makan free kot..sebab nampak cam orang berduyun2 gi serbu tempat makan tu.. hmm.. time ni lah..baru aku sedar yang aku keseorangan. rasa sedih la pulak..kalau nak makan, sape nak temankan..tapi kalau tak makan, lapar la pulak..tapi takpe la..xde mood pun nak makan...so aku pun mulalah berkira2 untuk naik ke dewan...lupa pulak nk snap tangga yang perlu kitorang jejak kalau mau ke atas.

tapi aku tak terus naik.sebab.SANGAT PANAS.giler panas. aku bukan askar.aku tak tahan panas. so aku cari tempat berteduh dulu...nama jer tempat berteduh, tapi panas jugak. huh.. tengah2 berdiri kt situ..tetiba je aku rasa macam ade orang sebut nama aku dari belakang. tapi sebab aku dah setkan otak aku yang aku takkan jumpa orang yang aku kenal, so aku buat dek je.[sengal giler aku]. tapi, bukan sekali je orang tu sebut nama aku, masuk kali ketiga, aku pun kalih la belakang...la.....KECIK!!! aku punya la seronok.. [bukan seronok jumpa kecik.kecik itu atau nama sebenarnya azan azahari adalah boyfee tina,coursemate aku.tapi aku seronok jumpa orang yang aku kenal.] since 6 pagi, aku tak jumpa lagi azhar. tapi aku jumpa kecik. abis la jugak 4 5 minit dengn cepat sebab kecik tegur..terima kasih kecik.... =)

aku ingat kecik je la yang aku kenal kat situ..tapi, masa aku ngah sembang ngan kecik, aku ternampak manusia yang aku rasa macam kenal jugak. kenal nama sahaja.kenal jugak lah..virtually...nabilah.beliau adalah gf ilmam.. thanks bella sebab tibe2 muncul depan aku time tu...and ajak aku join dorang sebab bella dtg ngan geng..geng gf askar..bila tgk dorang, aku tetiba gak rasa cam sedih, marah sikit2 ngn wak, sebab 4 tahun kitorang kenal, tak pernah pun dia nk kenalkan aku ngan gf2 kwn die..tau la aku ni tak kesah..tapi janganlah sampai majlis macam tu pun dibiarkan aku duk sorang2...sedey aku... isk3...

masa tu jugak lah aku kenal aizan, dilla and ith..mereka adalah....cool! haha..

dorang la peneman aku menghabiskan masa semalam...

about 12 tgh hari, baru aku berpeluang untuk jumpa tuan azhar...tuan??hik..

jumpa sekejap,mkn same2...pastu dorg ade keje lg..oke.patik sedia menanti... =)

dlm kul 2.30 tu jumpa blk untuk gitau yang die boleh balik kul 6...so...so wut??

aku pn lg sekali la terkontang kanting..tatau nk g mane...rs nyesal pulak x bawak kete sendiri...

so wak pun suggestkan ikut je fam dorg g kajang.. [sungguh aku segan] tapi aku ikut jugak.haha...

so aku g la kajang..umah makcik beliau..mandi, solat, baca komik and sembang..family dorg sangat best =)

about 5.45, kitorang gerak ke sg besi, [actually aku tatau ape yg patut aku buat] tapi mereka semua telah menyusun hari semalam menjadi hari yang sangat best dalam hidup aku...

6 pm, aku dh sampai kat lrt sg besi. oleh kerana azhar nye fam nk g ke tempat lain, so dorg drop je aku kt lrt tu..maka aku pun tercongok la tunggu tuan azhar dtg jemput aku kt situ pulak.. baik sungguh hati tuan azhar.wlupn penat, still nk spend tym ngn aku mlm td... itu part baik. part yang x berapa baik pn ade. kul 6 ptg aku dh tunggu kt situ,tp kul 7.30 baru beliau muncul..nasib baik la muka beliau adalah [comel]...ala..klu x comel pn ak x marah jugak...

so kitorg pn gerak la ke jusco wangsa maju... lepak di mcD sahaja. beliau sangat penat.cian kt beliau..suare juga tiada...

2000 hrs
hmm...cepatnye ms berlalu...dh kna balik...walaupun jez naik teksi, tapi beliau tetap gak antar aku sampai ke umah...

thanks wak...=)

tapi...

aku sgt risau...

beliau tido di mana??

aku kol tak dijawab

hp pun senyap je ari ni

=(

tapi tamo sedey2 kt sini....

and today...

hari pindah umah...

lps zuhur tadi...my sis, kak tiey pindah umah dr melawati ke gombak..dekat jer..barang pun x banyak sangat..n ade ramai org yg sgt baik hati membantu...hehe...

igt tak kek yg aku plan nk buat hari tu?? tak sempat buat b4 pergi commission, tapi dh buat tgh hari tadi. and dah habis. sangat sedap kot.haha...

taraa....



rupanye adalah tak lawa sangat[1st tym buat], tapi rasanye sangat best.hehehe...tahniah untuk diri sendirik... [boley wat modal beli jiwa mak mertua nih...hihi...]

so dgn ini saya tamatkan cerita di hari yang saaaaaaaaangat indah itu with a few hot[cuaca memang sangat panas] pics

check it out!! =)


poyos... kepale beso..haha...



with wak n his mama... =)


confuse.. cane nk pose tgh paneh ni...


bella n dilla..
aizan n ith, sowwy..kamu berdua di belakang....



untuk wak,

tahniah....

kita tetap tidak paham

tapi kita akan tetap bersama

=)


with love

t.i.c.k.d.i.e.a

6 comments:

MohdIzwan said...

perjalanan yg agk lma yer...

Anonymous said...

panjangnyer cite..
ahaha..
wuiyyttt3...
geng gf asko???
kelako OK..
hehehe ^^
btw,nice 2 meet eu gf incik veitnam! =)

bella said...

ngahaha~
part gf asko tu plg xthn~ ekeke~ ;p

x sngka jmpe kamo ri tuh tawu~ ;D
trpikir gak aweks c vietnam neh dtg ke idak...tup2 ade dpn mate~ hiks~ ;D

*kek itu npk sodap okeyh! *drools*

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

oney: sangat panjang..itu sudah dipotong di sana sini...

aizan: nice meeting u too girlfee incik alep ;P

bella: kamu2 la buat hati saya tenang aje ari tu... n kek tu memang sodap..;)

.Dila Yusof. said...

hamboi!!..gf geng askor yep..huahahha

weewit!~apsal muka aku muka sombong nak mampus2??!!..aisyh!..jatuh saham incik boify ku nengok ni..huhu

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

dila: kamu tgh pk ms dpn yerk..?? ;P