sape nak itut angkat kaki~ ;P

Sunday, October 10, 2010

cite eksaited tak pepasal.



assalamualaikum.

nape semua org pun nak kecoh2 sal date hari ni eh?? kenape kenape?? nak bangga ape die tah ngn date 10 10 10 tu.. bukannye nk galakkan budak2 skrg g blaja baca Quran ke hape.. tarikh2 cantik tu jugak nk disambut2.. xpaham gua.. pastu pulak bila si orang terbang ke angkasa lepas tu gi ambil gambar pre wedding kt bukit broga ape..tetiba je tempat tu dah jadi glamer giler sekarang..eh, broga tu hometown my ex la. jum gitau paper. gile.

ni la orang sekarang. terlalu senang nak ikut2 pesen, ikut trend. skrg trend orang buat prewed photog. semua pun sebok nk buat prewedding gak.. bukan tak setuju. bagusla.. nak perbanyakkan gambar lam album kawen tu..sebab photographer pun boleh tambah2 idea, tukar2 konsep klu bertambah pesen2 amik gambar ni kn...di samping boring duk snap gambar sudu, garfu, pasu bunga, tombol pintu dan sebagainya.aha..klu ingat zaman2 dulu punye kawen.. senyum pun nak kna paksa..nak kena ajar. ye lah, kawen ngn pilihan mak ayah. masa kawen tak kenal sangat lagi, lepas kawen baru nak berkenalan betul2, endingnye berkembanglah sebuah keluarga bahagia...perasan tak, xde amik2 gambar cam sekarang nih. belum ape2 lagi dah buat macam dah halal.

sekarang, pre wed, while wed, post wed, ape lg?? tu tak masuk topik majlis tunang dah macam majlis kawen lagi... berbalik pada ayat td, bukan tak setuju..tapi biarlah berpada2...

bertunanglah, tapi ingatlah, kita ada agama. bersederhana tu kan dituntut dalam agama.

nak buat prewed photography, buatlah, tapi tak payahlah nak pegang2 tangan..nak peluk2... kalau tak malu kat Allah pun, malulah ngn mak ayah...kawan2 mak ayah, adik beradik2...


dah2, t ade jugak yg ban aku pas ni..

nk msk topik br..sedia2..go!




haha..sekarang ni musim orang cari kerja eh?? oh..haah, betullah.. kawan2 sebaya aku pun dh grad dah..tinggal aku je..kesian.. tapi ade jugak yang dah lama kerja kn, macam incik wak. bila die dah start kerja tahun lepas, and kawan2 lain start kerja tahun ni, xde lah rasa tormented sgt perasaan ni kn.. hehe..

tapi kan..ntah nape la kan..aku sangat2 la teruja ngan kisah bespren aku punye boypren nih.. kawan aku sekarang ni dah tak banyak gosip2 oh bulan yang selalu die baca kat tenet tu ha..sekarang dah sedar diri sket. dah mula bercakap tentang realiti dan masa depan. wah gitu.. oke2, ceritanye la kan, encik boyfren die tu dpt interview drpd 2 company beso ni ha.. beso mane takde plak teman tahu, tak daye nak mengukurnye.. tapi dengar orang2 cakap, bkn org2 kat sawah tu tau. kata demer, beso lah. besooooooo ni ha. haha

nak plak aku ni spesis jakun sket kn..nama company pun baru 1st time dengar, baker hughes n schlumbeger. nak menyebut pun tak yakin betul ke idok pronunciationnye..ade jugak disebut lam entry cik itter tu haa.. pastu plak yang company baker hughes plak, si mat ni atau nama bukan sebenarnya alip om, dapat pulak pergi ke second stage, dari beratus2 candidates, terlisted lam top 30.whoa~ ngan aku2 teruja sekali tau. wah..tahniah la sangat2.. and aku doakan moga2 die dapat lah kerja kat company tu..supaya nanti aku boleh ugut dorang bagi hadiah besooooo besoooo t aku kawen, beranak, hari raya, hari jadi dan sebagainya. tu dia~!!! tu lah reasonnya aku duk eksaited ngalahkan tuan punya badan. haha. tau demer nih, mati takmau kawan dah ngan teman..ahahhaaha...

pastukan, aku mulalah duk berangan2 bagi pihak dorang nih.. t bila dah kawen, dorang pun g duk obersi, bolehlah aku tumpang soping dari jauh yedak?? untung dapat hadiah tak payah bayar terus lagi bagus wooooo.aku doa. aku doa tiap2 hari utk korang. haha.t korang jangan lah lupa jugak doakan untuk aku ye..kat mesia..huhuhu...

yer kawan2 sekalian, itu je lah ceritanya.. angan2 orang tak berwawasan cam aku ni..lebih kurang camni lah rupenye...kawan baik aku bahagia, aku terlebih bahagia. gila. haha.

tp kalau lah ditakdirkan x dapat ape yang dikejar tu, kita sama2 sedar rezeki tu semua kerja Allah..so tak risaulah~! usaha lagi yang lain2 yek.

so untuk orang2 lain yang sebok mencari kerja jugak kat luar sana tu, semoga dapatlah kerja yang korang mintak tu.. pastu doakan aku jugak moga cita2 aku untuk jadi surirumah hebat bergaya (haha..) tu tercapai jugak...woot2, ape dia?? nak kna kawen ngan orang kaya?? noissss.. kaya iman pun jadi lah kan kan kan?? ;)


so guys, wuteva happens, best of luck fer ur days ahead~!! ;D


sekian sahaja ceritanye..adios~


6 comments:

ckynwan said...

haha tick taknak amek gambar terbang ke? =P

Anonymous said...

angan-angan taik kucheng.nsib baek ada jugak taik.hahaha;p

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

ckyn.. x pernah terfikir..haha

cik ano.. berangan dulu..mudah2an jadi kenyataan.amin.. ;)

yaadahria said...

oit kanda,
abe kito photographer...
dio ambik gk pic pre wed..
nk?

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

jahi, mesti yo nk mutoh tgk ore posing.haha

yaadahria said...

tu la psal..
dgn pose yg mlmpau...
hahaha...