sape nak itut angkat kaki~ ;P

Saturday, October 9, 2010

dengarlah, lihatlah, bacalah dengan hati~

assalamualaikum...

ikut nafsu lesu.ikut hati mati.

some say, masalah rumahtangga jangan dicerita kat orang lain.. untuk jaga maruah..

some other say, masalah kadang2 perlu diluahkan, untuk ringankan beban, lapangkan dada..

who says right??

wut say u??


as fer me, selagi terdaya, aku akan fikir. selagi mampu, aku akan asingkan hal family, kawan2 dan gewe. selagi mahu, aku berfikiran positif, bersangka baik pada semua.

tapi bila kita sahaja yang cuba memahami, cuba memahami dan terus memahami... sampai satu masa, bila kita yang perlu difahami, tapi x dihargai langsung, bertukar jadi masalah, jadi beban. maka kita akan jatuh, terus jatuh.

tapi masih mahu berfikir. jalan mana menuju penyelesaian. terus tabah?? terus menerima?? terus memahami tanpa difahami??

meninggalkan bukan aku. sepertimana kamu, aku juga selalu bahagia, kerana kamu.

perjalanan hambar. kerana agama. bukankah islam itu indah??

aku gembira, aku sedih, aku marah, aku hanya ada kamu.

bila kau tidak mendengar, aku masih hanya ada kamu.

bila kau tak melihat, aku tetap hanya ada kamu.

andai kamu tak punya masa, tak punya ruang untuk berjalan jauh,

ini adalah cerita kita.masalah kita.hal kita.

penyelesaiannya ada dekat dengan kita.

dan kamu hanya perlu dengar, lihat dan baca dengan hati~



aku insan biasa, manusia lemah.kau juga sama.fikir.






No comments: