sape nak itut angkat kaki~ ;P

Tuesday, December 28, 2010

aku memang giler shopping. so wut??


assalamualaikum...

sangat susah kut untuk buat orang faham dan ikut cara kita.. tapi bila kita sedar, kita boleh try adapt dengan cara dia kan?? kalau tak nak try jugak?? buat la hal sendirik!


macam aku.

walaupun sakit kepala, berhingus [euuw~haha] dan rumah macam bersepah jugak, aku tetap gigih menggodek benda2 yang aku suka dan sempat godek seperti make ups [eventho i dun do makeups sangat], belogs mak2 datin, belog kawan2 encik navy [1 blog full of kuliah agama n one mak datin punye datuk punye blog], n many many many many boutiques. hehe.. jalan2 je... x terbeli ape2 lagi...

lately nih tetibe je cam ade jerawat2 sket2 kat muka.. nape tah... stress fikir result ke..?? bila nak kuar tah result exam aih..

so rajin lah jugak aku menggodek2 segala macam review pasal skincare yang glamer dan bagus2 untuk kulit yang tak cantik macam aku nih.. but end up mengeluh aje.. barang yang bagus2 harganya tak nak beratus2 la ek??


pastu dan2 jugak cari minerals mekap sbb banyak review pasal minerals makeups yang bagus utk kulit sensitip.. dari satu kedai ke satu kedai, brand bertukar-tukar.. and at last, terjumpa jugak website nih...







dis website sells authentic everyday minerals yang harganya agak boleh blah la.. klu ikutkan review2 pengguna EM, harga kt online shop nih agak mahal.. tapi xde pulak aku jumpa tempat lain yang tak mahal tu..

there are many more minerals makeups from various brands like maybelline, revlon, loreal, mac, bare escentuals, glominerals, pur minerals n so on n so forth, tapi EM as i said before got most positive reviews among orang2 berpoket biasa like me i could say..

besides selling in big size, dis shop also sells in sample size which i think is good for a starter to test n choose d colour dat suits best with d skin colour.. untuk orang cerewet seperti aku, aku akan browse everything before ordering or even falling for some makeups and anything else. if u get to this page, dun forget to click on the promotion button cuz u'll see interesting promos there.

so aku ade lah jugak belek2 cuci2 mata kunun nak beli lah yang in sample size tu kan... tapi lastly xtau jugak colour yang sesuai.. so aku pun try la tanye pakcik google.. kut2 la die tahu kan..hehe.. korang percaya ke?? ehehehe.. aku tak tanya pun.. aku just fikir sorang artist yang kaler kulit die lebih kurang aku n aku type la nama die n hantar kat pakcik google...

taraaaaa...




hahaha.. aku ingat die tak cerah sangat...

aku terfikir dia sebab die cantik kut..aha..


die nih memang sep sungguh.. kebanyakan gambar die pakai mekap kaler2 earthy macam ni jek...



ni pulak versi tak mekap.. marah sape tu cik non?? ahahaha.. tp still nampak cantik...

duhh.. kalau muka semulajadi cantik cenggitu kan bagus...


dan seterusnya..



dah lama cari dress ni ngan harga yang boleh blah.. selalu jumpa harga cekik darah je.. eh, cane ko tau?? haha.. meh nak gitau tips nak tau sesuatu benda tu dijual mahal or murah..


korang type benda yang korang nak beli tu diikuti 2 perkataan ni "belian borong". berderet nnt link bagi harge borong kat korang.. harge borong tu bukan harga modal lagi tau.. nak tau harga modal susah la kan.. tapi kalau nak cari supplier untuk bisnes, cari from various resources so dat korang dapat d lowest price. mintak sample utk tgk kualiti. klu die xnk bg, means x berkualiti. dan kalau nak tau harga jualan yang murah, tengoklah berapa jauh beza harga borong ngan harga jual tu. simple.

oke, dressnya ialah...



pink ke??


coklat??



or purple??

my bro ckp biru. xnak ah..

yang pink tu cantik kan?? tp cam striking giler je kalernye..

selalu jumpa dress ni harga 70 or 80.. wpun ni pun still rasa mahal.. tapi aku macam dah berkenan sesangat...

klu rasa nak cuci2 mata gak.. add la kedai ni yek... tekan kat sini yek...


kalau ade orang bagi hadiah ni wahhh.. indahnya dunia~!! tp sape mo bagi kan?


oke dh panjang ye adik2... bukan ade org baca pun kn..hakhakhak...

till then, daaaa....


p/s: orang yang x reti2 bahasa nak adapt ngan cara kita, tak buat kita rasa penting pun.. n xde ciri2 suami penyayang ke ape.. x berbaloi pun nak adapt ngan cara dia.. angkat kaki je bro, abes cite~




6 comments:

yaadahria said...

uit.. jum bli jubah ni. btw, ore pnjam jubah demo. klu demo prasan, jubah putih demo x dop dlm almari kt rumoh. haha. jgn mrah...

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

patutla..

meme nk beli pn.. tp x tahu wrna gapo... demo nk wrna gapo??

teddy cute said...

aiyoma!!!!byknnye color yg lawo yunk oii..itam santek,biru santek,purple santek n gray pn santek..hik3..

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

tia, jwpn u tu mcm kna beli semua jek....

taboleh taboleh taboleh.. kna beli satu je.. x baik tamak~

.Dila Yusof. said...

i like purple & black!!!sangat santek oke!!paling suka ofcoz black!!ngeh3!~

yaadahria said...

ore nk kaler grey la. cun jah. hehe