sape nak itut angkat kaki~ ;P

Monday, December 27, 2010

muhammad danial hasif mohamed basri al-hafiz dan emiza azreen fc~ ;)



assalamualaikum...

hari ni aku bangun mandi giler awl beb.. kul 6 pagi..gaya macam nak ikut papa g semayang subuh kat mesjid je..tapi tak pun sebenarnya.. haha..pastilah bersebab kan nak bangun awal2 cenggitu...

dan sebabnya ialah papa tetibe marah sebab adik bungsu kesayangan aku liat giler nak bangun pagi gi masjid. pastu bapak bilang nggak mau pergi ke majlis graduasi tahfiz adik.. die suh aku je g ngan adik n mama..

so xpelah, boleh pergi sendiri lah. naseb baik gak ade altis kat umah, sbb kemburuk [singkatan untuk kembara buruk] xde road tax since dah lama dah..takut la nak bawak sampai kb..setakat lam jerteh tu ok lg la..korang jangan nak g repot kt jpj plak..!

seronok pegi majlis tuh.. ada tok guru nik aziz.. ni kali kedua dengar ucapan perasmian dalam bentuk ceramah agama. aku memang tabik spring ah kat beliau.. beliau tak sebut pun macam orang selalu2 rasmi majlis cam dengan lafaz bismillah saya merasmikan bla bla bla... tapi lepas beliau bagi ceramah superb beliau, beliau terus sebut doa, dan semua org tadah tangan. abis doa beliau sebut takbir, dan bergema lah Allahuakbar dalam dewan tuh. caya lah~!!

majlis ni sebenarnya dibuat untuk menganugerahkan sijil tahfiz kat bebudak yang bersekolah bawah yayasan islam kelantan yang dah abis hafaz Quran 30 juzuk, which means dorang semua ni dah bergelar al-hafiz termasuk lah adinda comel aku petang tadi...

bangga aku weh.. aku takde nak minat sangat orang2 popular kat belog nih.. xde pun aku follow si hanis zalikha ke sape yang giler2 fofular tu.. tapi aku memang bangga sial ngan adik aku. bergelar al-hafiz pada umur 15 tahun... peh... bertambah lah al-hafiz lam umah ni dan bertambah lah ujian dari Allah lepas ni..setuju x?? hoho...

ada macam2 jenis manusia yang ditauliahkan gelaran tu..

ada yang comel...

ada yang muka dah matured giler..



and ada jugak yang macam bangla macam ni....






kahkahkah..
ni lah adik aku. muhammad danial hasif mohamed basri al-hafiz. muka cam bangla pun xpe la.. janji demo ingat ayat Quran tu sampai mati. ;)


tapi hari ni giler panas and dalam dewan aircond sejuk giler nak mamps pulak.. sakit pale hanya tuhan yang tau.. driving pun cam jap terkekanan jap ke kiri.. pecut vroom2..nk cepat sampai umah nak tido.

dan sekarang macam nak demam la pulak....

hmmmm

eh, ade lagi satu benda kt tajuk entry tu kan??

hehe.. td duk godek2 fb, tertengok la album budak nih macam secara machonya mengekspresskan rasa cinta kat awek die la..haha..






duhh.. jatuh hati kat gambar2 die... bukan dia tau! like sana like sini, dah macam artis gamoknye...



beliau di dalam gambar ini pun memang somel la.


eh, aku cakap nak curi satu, tapi aku amik tiga. kira halal la yek..

dan tetibe plak aku tambah lagi satu..



saje nak gitau semua orang yang aku suka style yg belah kanan tu.. gambo klasik tapi ko still nampak anggun lam gambo tuh.. i loike... hihi..tp xreti pun nk buat cenggitu.. t nk blaja r ngan kur. boleh kn kur??? ;P

ade jugak aku jumpa sorang photog ni yg suke wat style ni.. fb beliau tekan sini yek...

n fyi, d photographer is encik kur, my potosop guru. nampak je selekeh tapi kalau bab potosop, ko memang xleh lawan die. [ko adalah tak termasuk experienced photographer yg dh ambik n edit gambor melebihi sploh thn] n d model, surely his gewe la kan, emiza azreen. nk tengok gambor2 beliau, tekan sini yek....

banyak plak aku like td. rs macam artis tak??lol~

esok2 lah buh gambor adik n kwn2 yek... x larat dah nih..

dadiduuuu~



7 comments:

Unknown said...

ko kene ade button like kat cni.bru bley like post ko nih.hehe

Unknown said...

btw,thanks! =)

MohdIzwan said...

mil..die ckp hg selekeh??
x ptot...x ptot...hahaa...

Anonymous said...

hahaha.syamil selekeh.gelak guling2.muahaha -emiza

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

kur: xde maknanye.. haha.. smart ah keje ko. u deserve it.

oney: x ke oney??? ;P

emiza: sorry ye banyok plok org curik..ehehehe

Anonymous said...

xde hal ;)-emz

yaadahria said...

walaweh. smart la adik ore. nk curi gmbr ni. hehe