sape nak itut angkat kaki~ ;P

Saturday, December 18, 2010

sila jangan pergi.

assalamualaikum...

cuti! cuti cuti cuti yeah~!!! tapi poket kosong. hampagas. mau kerja. tamau jadi drebar tanpa gaji. tamau kemas umah tapi x siap2. tamau tamau tamau.

exam dah abes. tapi takuuuuuuuuuuuuutttttttttttt... takut ngan result.. ntah ape2 je jawab exam ari tu.. ngan jiwa bongek kacau bilau.. eh bongek tu nama tempat kat negeri 9 tau...didie kata...hoho.. tulis surat.. nak hantar.. tapi tak terpost lagi pun..sampai ari ni.. aiyokk..

bila hati jiwa kusut masai, Alhamdulillah.. aku masih ade Allah dan belog ni. terima kasih Allah sebab ingtkan aku masa aku senang dan susah..


macam2 nak diluahkan... hmm... lately ni ada je benda2 penting pergi.. dan menunjukkan signal mau pergi.. tolong jangan pergi.. aku paling tak suka bila things or people leave me. aku akan nangis. walaupun kau adalah empon buruk yang menyakitkan jari aku jek. huuuu



dis is my late empon. empon untuk orang ramai. meaning?? empon ni aku guna prepaid upax untuk semua orang kecuali dia. aku beli empon ni lebih kurang 5 thn lepas.. empon ni dah banyak berjasa kat aku.. n selalu jugak jadi mangsa balingan ke dinding oleh nuha subhani muka cantik tapi suka mengamuk tu... dulu cover die warna gold.. tapi x lama pakai yang tu sebab jumpa cover pink kat ulu langat 4 years ago. n since dat day, pakai cover tu je sampai skrin cover tanggal, butang2 dicungkil oleh nuha, n d colour pun dah lusuh.. n on 12 dec 2010, dia menunjukkan tanda2 bengong.. aku tekan lain die kua benda lain.. klu nak huruf betul kna tekan sepenuh hati tiap2 huruf yang nak tu.. huh.. mau terketar2 la lps abih type satu mesej.. tu baru satu.. klu 2 mesej?? 10?? dan kadang2 x boleh tekan langsung. aigooo...

n oleh kerana empon tu untuk orang ramai, maka beliau adalah sangat penting lah... dan kerana beliau itu penting, maka haruslah aku beli empon baru... duhhh hujung2 sem, sem pun unexpectedly terbih panjang dek banjir, and scholar sudah kering.. kena korbankan jugak la saving yang tak berapa nak ada sangat tu untuk kau empon! dan hasilnya.. tanpa pikir panjang dek kerana dah berkenan ngan colour kau tu kan..


taraaaa.... ini empon baru saya.. yeehaaaa [abes duit pun boleh serunuk cenggini??duhhh]
nokia X5. ntah ape lebih pun tak tau.. haha.. suka sangat bentuk dia yang comel and of course colour die.. weeheee... tapi kan.. nape benda kalau colour pink mesti nak kena tambah duit.. mesti lebih mahal dr kaler lain.. nape eh?? yang ni mahal rm20 drpd yg colour biru n hitam.. hmmm.. seingat aku pun.. kebanyakan benda pink yang aku beli aku kena bayar lebih sket...


2nd slide phone lepas nokia 6500 yang hilang kat sogo awal tahun lepas...n dat diganti ngan nokia 5800 dah macam nak bengs jugak tu. masuk virus gamoknye...


d very 1st picca after paying.


macam berukben yang dah hilang penutup and pooh kat tali tu... pun lebih mahal rm10 kut dr yang kaler hitam. beli jugak sebab pink. tapi dah 3 bulan tak bayar bil alsebab kat umah ade internet laju gila babs, nak pakai bb buat ape lagi kan.. ehehe.. tapi nnt bil tu jadi cane eh?? x bayar lelama?? kna saman tak??


dan benda ni jugak.. ha yang ni wa letak sebab dah bikin wa panas 2 3 ari ni.. terus tukar mode brutal. benda nih namanya blotter. kita memerlukan blotter ni bila rembesan minyak di muka menjadi lebih daripada biasa. selalu korang akan jumpa blotter ni warna biru. wa beli benda ni bulan 9. i need it but not necessarily pink la..tapi wa beli gak sebab ade warna pink n harga die lebih rm3 drpd yg biru... wa start guna baru je lagi.. hujung bulan 10 gitu..lam 5 6 keping.. tapi 3 ari lepas wa bukak tengok dah licin. kosong. dan zappp wajah anak buah kesayangan wa yang nama nuha a.k.a mek wa senget suka berebut benda pink ngan aku tu muncul lam kepale... aku suspect dia. kalau bukan die sape lagi?? dia sorang je yang suka geledah beg2 barang2 aku.. eeeeee... geram nih.. dah beli mahal2... guna tak sampai 10 keping dah kena kebas abes ngn mek wa tuh..aigooooo...



so, nape ek benda kaler pink lebih mahal drpd warna2 lain??? rugi lah suka warna pink...patutnya suka warna biru or hitam je. tak payah bayar lebih.






dan ni pulak benda seterusnya yang dah tunjuk signal nak pergi.. tolong lah jangan.. baru 4 tahun kut.... selalunya dia oke je tapi time exam ari tu tetibe je tempat cd tu terbukak sendiri n keep making clicking sounds as if it is opened. banyak2 kali. bising gila, sooooooo annoying. aku sayang giler kut laptop nih.. kalo xde ni mati kutu aku kat mana aku nak tengok cite korea ngn WGM..oho... kalau pasal game mmg aku tak kesah langsung sebab aku memang tak main game. laptop nih memang gunanya time wat esaimen n tengok cite korea n WGM jek..huuuu... start daripada hari aku dapat laptop ni time dia travel dari sri kembangan dalam hujan, dia naik tren sampai penang n dah 4 tahun ngan aku..banyak kenangan laptop nih. tolong jangan pergi..




time jadi tu jugak aku amik gambar.. tu yang terbukak tempat cd tu..hantu yang bukakkan.. gila stress rumet aku dengar bunyik die... oh kantoi ngah tengok WGM jugak...


and seterusnya mau taruk gambar2 time kat kl and g pd hujung bulan lepas...


sehari b4 g pd.. bawak anak orang kaya g jusco balakong.. sementara tunggu kete diservis kt toyota balakong... abes duit aku.. sushi la.. jco donut la.. mi sup la... macem2~




dari apartmen kitorang... moon pilih rumah ni sbb kalo duk atas sofa tengok tb terus ngadap laut skali..maveles~ kamera empon murah je.. tak mampu la nak beli kamera mahal canggih2.. heee..plus mmg x minat pun.. and xde bakat jugak.


nice to meet all of u again after 5 years... *(^____________^)



lepaking after bbqing till 3am. budak yang pakai kain pelikat tu namamye sapik uress.




snap here snap there...eheee..... fara bebidoll on ur righto~



sesi tukar hadiah kununnye... me n moon



menumpang camera orang jek... with cikgu rizal.. he was thin those days..agagagaga



seriously made me think bout inception. like in d movie~



seingat aku sal tabik pun ade kesah kat kem dulu... tapi aku x berapa paham sangat. tabik spring they say~




nice bodyguards~ ;) shah n wan baby~



putrajaya.. b4 balik umah...



sambil drive pun bengs nak amik gambar.



on d way to maha.. jalan gila jem strawberry... last skali give up..




n sampai jugak di hari lain.. but in d same dress.. miskin..xde baju..aha..went there with abe din.. ikut jln lain.. masuk upm, tengok je org lain duk lam jem.hahahahaha gelak jahat.

best giler g MAHA. walau hujan lebat. pegi lapo balik kenyang. hehehe..

dah panjang sangat pe... tapi pedulik ape kan.. blog aku... ehehehehe...

sekian.

eh jap. apesal g kenduri tadi orang semua sebok tanye tick bila lagi?? semua macam ade calon nak kenalkan kat aku jek.. cakap je la.. tak yah malu2.. warghhhhh~ bongek! haha.. bila larut malam. bila ade orang nak. bila Allah kata oke turn zuhairah dahria. bila terbukak pintu hati nak cari laki. bila bila je la weyh.. tunggu je kad... duit2..sekali lagi kupinta..turunlah dari langit.

titik












7 comments:

yaadahria said...

x dop pn gmbr ngn ore... sdih!!!!!

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

ada la.. dlm keto jah..hok kt pd gambar demo gemok.haha

yaadahria said...

cet!!! yg dlm keto tu pn gemok gop..

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

haha..tau xpo..

bella said...

x5! sukaaa! :D

beruk band kite same la.tp i punye br je arwah. :(

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

innalillah wainna ilaihi raajiun....
org punye dh 3 bulan x byr bil.ngahaha.. u kalo beli brg pink, ingat2 la kt zuhairah dahria..wehehehe

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...
This comment has been removed by the author.