sape nak itut angkat kaki~ ;P

Tuesday, February 8, 2011

diam

bismillah..

dah banyak kali saya tanya soklan ni kat diri sendiri.. tapi sampai sekarang saya tak tau pun apa jawapannya..

apa yang kita cari dalam hidup ni ek??

pernah terfikir.. nak jugak pakai camtu.. tapi cane plak nak jadi cikgu pj nanti?? dalam kelas pulak clear ke suara nanti?? dah la suara kecik je..

adakah saya berada di laluan yang salah??

dah beli baju raya tahun ni.. gila awal. sebab xnak kes tahun lepas berulang lagi.. seko2 je xde baju raya... tapi tahun ni tak yah cari baju melayu.. ke kena cari lagi ek?? tau semua dah berakhir, tapi still xleh ubah apa yang ada dalam diri.. dah lah. x payah la beli. tapi dia cakap dalam things yang saya bagi, baju melayu tahun lepas je yang dia suka. yang lain dia tak suka. dia kata camtu. dah lah lupa saya gi komisen dia, pastu cakap apa yang saya bagi semua dia tak suka. sedihnya............T.T

apa je yang saya bagi sebenarnya???

harapan...

kasih sayang...

salah kut...

dia kata salah..


kenapa saya tak mampu membenci??

keras sikit bolah tak cik hati??!

lembut dikata berdosa, kasar dikata kesat. saya yang salah atau dia yang pening?

bila cakap macam ni.. nampak macam salah dia je kan?

kalau saya marah, mesti ada benda yang x kena dari dia kan? bila ada benda yang x kena, mesti lah datang dari standard yang saya tetapkan kan? dah dia memang begitu. tanya lain jawab lain. kenapa perlu saya letakkan skema jawapan sedangkan itu adalah diri dia?? kenapa perlu saya letakkan standard at the first place? saya yang salah kut...

saya selalu cakap dia tak faham saya... sedangkan saya yang buat keputusan untuk menerima dia.. kenapa tidak saya faham yang dia tidak faham dan masih mahu persoalkan?? tak ke bodoh namanya tu?

tapi macam mana pulak menerima apa yang tak patut kita dapat?? lagi bodoh kah?? mengalah? berkorban? terkorban??

jangan terima dan jangan menolak. kata bonda. terapung? di awangan?

fikir banyak sangat??

peliknya perasaan. pelik pelik pelik.

jubah?tudung labuh? hati? akal? luaran? mengubah? mangsa? diri sendiri?

soal sedar. bukan soal siapa bagaimana diminta.

diam. diam saja.

moga ada jawapan.


tapi yang pasti, yang gila-gila itu saya, dan poyo itu bukan caranya.









No comments: