sape nak itut angkat kaki~ ;P

Friday, February 18, 2011

jangan bikin sesuatu yang anda tidak mahu ia terjadi.

bismillah...

salam sejahtera readers.

hari ni nak cakap pasal benda yang simple. kalau kena fikir pun, just pemikiran yang simple je diperlukan untuk faham.

apabila anda mencintai seseorang, cintai dia dari hati. jangan mencintai sebab dia nak anda mencintai anda.

kalau anda tak nak bagi hadiah, sila jangan bagi. kalau dia mintak, kalau anda ikhlas, bagi lah. tapi kalau tak ikhlas, bagilah alasan. kalau saya, cakap saja anda tak ikhlas.

satu tanda anda tidak ikhlas. bila apa yang anda lakukan diungkit satu persatu seolah-olah saya adalah hantu yang mengikis duit anda yang banyak itu.

saya punya prinsip senang sahaja. kalau anda kata anda xkesah, sila jangan ada bunyi sebab itu menandakan anda kisah. contoh, anda kata anda tak kesah nak bagi pinjam duit. tapi x lama lepas anda bagi pinjam, anda pergi jaja cerita cakap orang tu orang pinjam duit anda. kalau tak bayar lagi maknanya lagi parah cerita itu. bagi saya, anda seorang yang tak bertanggungjawab dan penipu dan tak jujur dan kurang manusia.

dalam hal lain, hal ini.

encik azhar, kalau anda tak mahu tulis apa-apa di wall saya, SILA JANGAN LAKUKAN ITU. sebab bila ia dilakukan dalam keadaan sekarang, ia menyebabkan saya rasa sangat annoying dengan anda. saya tak pernah kisah dengan keanti sosialan anda dulu. sungguh. sebab tu saya takde bunyi. despite apa yang saya lakukan, anda misunderstood every single thing.

anda tak pernah peduli benda baik yang saya lakukan. dan bila anda salah faham benda kurang baik, saya rasa anda sangat loser.

baru sekarang anda nak letak gambar itu?

baru sekarang anda bertanya di wall??

untuk apa?? untuk jadi modal mengungkit lagi di masa hadapan??

tolonglah membesar. saya takkan jadi gila lah dengan tindakan anda itu. anda yang memutuskan hubungan, jangan berterusan jadi psyco.

akhir kata, jangan buat apa yang anda tidak mahu buat. saya kenal anda. tak perlu guna alasan kerana saya mahu ia terjadi dan gunakannya di masa hadapan untuk buat saya psyco. i tell u here. i tell u now. i dun need it now.

zuhairah dahria hari ini bukan lagi yang sama yang sepanjang 5 tahun menjaga perasaan anda itu.

thanks for reading.

jangan tanya saya tak fikir perasaan anda ketika menulis, kerana anda tak pernah hargai bila saya lakukan itu dulu.


1 comment:

Unknown said...

jujur sungguh nih.sentap beb!