sape nak itut angkat kaki~ ;P

Saturday, February 5, 2011

things will eventually be fine kan?? ;)


bismillah..

zuhairah dahria is finally home yay~!! but everyone else's going back to their places. sigh.

wajib having fun during dis holiday sebab lepas ni dah xde cuti panjang till final exam.hoho. but then nak buat ape yek?? tinggal papa mama ngan adik je. oh, ngan abe mad till feb 8th. type nama abe mad, teringat, he bought me a swatch watch. suka. but warna purple. x suka sangat. but it's nice. nice la sebab orang bagi free kan?? haha.. thanks abe mad. ailabiu very strong!

macam complicated giler benda-benda yang ada dalam kepala otak ni. shuh shuh shuh.... serabut aih.. kalo takde iman boleh jadi gila nih.

nak jual handphone yang selama ni digunakan khas untuk encik azhar. dah lama patut jual, patut terminate nombor tu. pakai nombor free, bil rm8 sebulan, free segalanya dengan 5 nombor lain atau nama sebenarnya celcom 1 + 5. dah masuk 4 tahun guna nombor tu, tapi, takde makna. duk buat dosa, duk cari penyakit darah tinggi. message setakat assalamualaikum waalaikumsalam je tiap- tiap hari baik tak payah. orang lain ada boyfren boleh buat lawak-lawak bodoh, cerita masalah, gelak-gelak, bagi semangat time exam ke ape ke.. ni boyfren segalanya haram. cakap haram, message haram, rindu haram, sayang haram, marah haram, ingat haram. haram jadah. boleh blah. sorry la kalau ada kawan2 awak baca ye..

dah konon buat message segalanya dah berakhir la kan.. pastu tanya nak jumpa kita pulak.. oo.. time dia nak.. tak haram la pulak. wat der...

you you you, yang nak back up tu kan.. cuba soal siasat dulu.. kalau malas, then you sadap!

5 tahun dah cukup lama kut.. kalau budak UPSR x sedar diri lagi duk main sampai bulan 6 pun cikgu dah pening pale stress tension mula nak angin-angin tak tentu pasal kan.. ni 5 tahun bersabar bukan nak berubah, naik lemak pulak bila kepala ni boleh dipijak2..

selama ni saya jaga nama awak.. sekali je saya pernah tercakap ayat sedeh kat facebook terus datang kawan awak back up. dat time i knew, oh, tak patut buat macam tu. tu hal kita, kita la yang patut selesaikan kan? mungkin saya salah faham. tapi setelah 5 tahun, rasanya dah tak salah kut..

untuk ingatan saya di masa akan datang supaya tak mudah lupa bila sakitnya hati ni diperbotol-botolkan. ayat dari awak.

"bodoh. aku nak exam la ko duk buat hal."

"ade girlfren menyusahkan je. tak reti bersyukur. baik takde dari ada"

"orang baik takkan cakap dia baik"~ sebab saya bagi message ni-->"jangan berani nak pujuk2 la sebab orang ni memang sangat mudah nak memaafkan"-satu bentuk keluhan, he should know dat after knowing me for 5 years. saya adalah sangat pelupa. dan saya sangat mudah memaafkan, buatla taik cane pun. tak payah penat2 explain bukti, jum tengok kat padang mahsyar je nanti.

dan macam-macam message yang saya cakap lain awak jawab lain dan bila saya kecik hati awak marah saya bertubi-tubi. pity me. terasa bodoh betul bila tersalah buat pilihan. tapi ni semua ujian Allah.. kan kan kan??

orang lain mungkin menghadapi masalah boyfren tak jujur dan suka menipu tapi saya punya boyfren langsung tak reti menipu. sampai sanggup bagitau tanpa ditanya yang ada banyak message yang saya eksaited penuh perasaan type yang kebanyakannya cerita benda yang jadi dalam hidup yang saya eksaited nak cerita kat dia dulu before orang lain, dia tak pernah baca pun. kesian la kalau nak sebab saya tak heran.

untuk yang terakhir kalinya, tolonglah jangan cakap yang saya ni ada apa-apa lagi ngan awak sebab saya ni bukannya jenis nak tulis segala rasa hati setiap 5 jam kat fesbuk tu untuk bagitau satu dunia yang saya bukan lagi girlfren awak. tolonglah.

oh, baru-baru ni saya tukar relationship status to single dan tak lama pastu ada kawan awak cakap navy pun ada yang alim. apa maknanya tu?? ceciter sket nak dengar. nak cakap saya teruk sebab takleh terima orang alim eh?? demi Allah, saya sangat bersyukur. at least saya takde dosa duk pegang2 tangan bukan muhrim. kalau dia tak alim pun, saya memang tak hingin pun nak pegang2 tangan anak laki orang nih.. siasat la dulu cite 2 2 pihak sebelum judge tu.. selama ni saya tak pernah pun judge korang even time korang ada masalah. sebabnya simple, saya percaya qada' dan qadar.

nak tahu something tak?? budak yang sedang menulis ni hampir psyco disebabkan orang alim tu. kalau semua orang tahu apa yang saya lalui, sumpah hanya orang yang psyco macam dia je yang boleh terima dia. dan saya tak cukup psyco lagi.




cukuplah. takde dendam. saya masih hormat awak bila awak datang penang dengan zakuan. kalau tu pun tak paham, sila tendang diri sendiri ke lubang sparta.



titik. thanks for reading and try to understand. kalau tak paham pun saya tak kisah. used to it already. orang yang patut paham pun tak pernah paham.




1 comment:

Anonymous said...

Diea,

hmm..awak kuat..awak kuat..semoga kesabaran awak Allah balas dengan berlipat kali ganda rahmat dan hidayah..