sape nak itut angkat kaki~ ;P

Monday, February 14, 2011

yang maha mengetahui itu Allah.. dan contoh terbaik itu adalah nabi Muhammad s.a.w

al-fatihah untuk tok wan berangan yang pulang ke rahmatullah petang tadi..
dah tiba saat dia pergi.. saat kita??

assalamualaikum..

sakitnya kepala...

satu hari settlekan urusan passport. alhamdulillah dah settle.. ;) eh, nak gi mana cik non?? ada lah.. hari tu kan kata nak hilang jap dari Malaysia.. dun worry.. kalau Allah takdirkan saya balik, saya akan balik..

tapi penat sket la sebab hari ni jugak lah machine passport imegresen bukit kayu hitam nak buat hal ye. tak boleh nak process passport segala.. makanya terpaksalah gi alor star. oh, sangat rasa bersalah sebab terpaksa ponteng 3 kelas... saya bukan sejenis manusia yang suka memonteng.. maka saya rasa bersalah, walaupun pontengan (??) itu adalah inevitable.

oh, saya dah terminate broadband disebabkan kewujudan wifi di kolej saya sekarang. walaupun lambat sket kemudahan itu muncul tapi oklah kan boleh jugak merasa. saya hanya terminate thru celcom careline. tak tahu pulak boleh terminate tanpa gi celcom centre sebab hari tu kat branch kata kena pegi centre untuk terminate. thank God, guna telefon pun boleh.. ;)

dengan adanya wireless internet ini, boleh lah saya jimat habis-habisan sem ni... yay~!!

on the way balik dari alor star tadi, kitorang singgah JO Cendol Pulut. tahukah anda bahawa JO cendol pulut adalah tempat yang korang wajib pergi kalau korang datang jitra or changlun?? kalau tak tahu, sila lah tahu sekarang. cendol pulut kat sini adalah yang terbaik. nak-nak ngan musim panas macam sekarang ni.. pehh.. memang tak menyesal la kalau korang singgah.. masakan panas pun ada..harga?? ok je.. ;)

dan masa kitorang menyantap tadi, tokey kedai telah melalukan baby beliau di hadapan saya, disebabkan baby itu adalah super duper comel tembam gebu bulat abes atau tembun kata orang utara, maka saya dengan excited abes hulu-hulur tangan nak amik baby itu. and surprisingly, baby tu nak je.. wahhh.. sangat aneh.. so saya pun amiklah gambar barang sekeping dua.. lepas tu, nana nak amik baby tu tapi baby tu tiba-tiba je nanges. hahahahahahahahahahahahahaha. aneh sebenarnya. oke, since dulu lagi, baby tak suka saya. saya pun tak suka baby. tapi bila jadi macam tu tadi, tetiba je rasa macam teringin nak ada baby jugak. orang pregnant sangat comel kan kan kan??? haha..

kalau nak imagine muka baby tu, cuba imagine muka baby2 comel dekat tumblr. sebijik.

tapi sangat tak mungkin lah dapat baby putih gebu macam tu kan?? saya tahu apa warna saya.

anyway, saya ada kawan baru. nama david fun. tak tahu lah fun ke tak orangnya tapi namanya macam tu lah. hehe.. beliau adalah kawan2 geng bini ashka sebenarnya... dan kalau tak silap, baru masuk islam.. baru ke.. lama ke.. kita dah sama. ntah2 amalan dia lagi diterima daripada kita yang dah lama islam ni.. a'uzubillah...

saya nak dengar lagu asmaullah by sami yusuf since semalam lagi tapi tak dapat2... internet free ni slow sangat..hmmm.. :(

esok cuti, lusa xde klas, tulat pun xde klas...

saya tak sanggup sebenarnya nak buat macam ni kat encik azhar.. tapi saya sangat sedih dengan apa yang saya dah lalui selama lima tahun ni.. saya dah tak mampu nak buat baik dengan awak walaupun itulah saya yang sebenarnya... sebab saya rasa teraniaya... sorry... saya tahu awak buat semua tu sebab awak nak redha Allah.. tapi saya manusia biasa.. saya tak nak belaja jadi pemarah, kurang sayang, kurang perasaan sebab saya dilahirkan begini, untuk semua orang, bukan awak sahaja. sekarang saya bagi semua masa untuk awak berfikir. harap awak laju sket dari biasa.

selamat berkasih sayang dengan semua yang halal bagi anda, bukan hari ini sahaja. hari-hari lain juga.

selamat mengingati kelahiran nabi Muhammad s.a.w. bukan hari ini sahaja. hari-hari lain juga. dan bukan kelahiran baginda sahaja, ajaran, amalan baginda juga. insyaAllah.. ;)

by then, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa






1 comment:

kasihredha said...

salam maulidur rasul
selawat & salam buat junjungan kita :)