sape nak itut angkat kaki~ ;P

Monday, July 5, 2010

kek sploh tingkat.whoa~!!




Tuhan,
jika benar dia untukku, aku bersyukur. redhakanlah dirinya atas segala kekuranganku.
dan jika dia bukan untukku, aku bersyukur mengenalinya. redhakanlah hatiku menempuhi segala ketentuanMu.

assalamualaikum.

thanks to Him, and him ;)

balik Ipoh sorg2, n travel to Manjung, jugak sorg2, cari umah datin itter, bersama pacik teksi,ekekeke..met incik leftenan, wah~!! rasa macam.. bukan mimpi ke ni???

alhamdulillah... semuanya oke. walaupun pada awlnya aku bapak kompius, betul ke nak pergi lumut...sorang2?? nasib baik kg kt ipoh.. xde lah berat sangat nak lepas kt imegresen umah neh hai..

boleh tak kalau nak senyum sampai taun depan??hehehehe... macam orang sewel je.. poyo giler macam ni..

untuk yang tak paham..alkisahnya macam ni.. last week... aku diberitahu oleh kawan si incik boyfee yang dorg ni will be posted to merata tempat yg ade navy base lah tgh bulan 7 nih insyaAllah.. and dat incik gewe will be going to kota kinabalu...wowowowo..jauuuuhnya...kata beliau lah.aku tak rasa macam jauh pun...dan aku paham sangat..maksudnya ialah jauuuuuhnya dengan family and rumah dia.bukan jauh dari aku oke. alsebab kitorg mmg jauh dari dulu pun...oh, beliau sungguhlah perumah jugak.

aku xde lah rasa ralat sangat pun dengan berita tu..sebabnya dorg g sana 6 bulan je.. 6 bulan 'je'?? haha..marah beliau kalo tawu neh..hehehe.. ala.. dulu pun dorg dh pernah nek kapal 6 bulan..ssh nk contact..msg pn ssh..semua pun ssh...oke, saya dah paham ye tuan..so untuk kali ni dan kali2 yg akan datang pun asenye memang dah bersedia kut..and perasaan pun macam normal je la..hehe

sehinggalah pada suatu hari yang tak berapa nak cerah sangat sebab hujan, datin itter ajak aku turun lumut. oh itter, ketahuilah kamu bahawa aku takkan pernah menolak jemputan kengkawan walaupun ke hujung dunia. start dari situ lah aku mula terpikir, ke lumut?? wow~!! mesti best sebab aku tak pernah sampai lumut and aku memanglah suka travel.hehe..

tapi..ade tapi jugak.. macam manalah nak gitau mama yang aku nak pergi lumut. kepada sesiapa yang membaca n tau my mama tu macam mana, korang paham kan?? tapi entah macam mana sekali je aku cakap nak gi lumut, die tanye nak buat ape gi lumut, aku cakap nak g umah kawan n jumpa azhar, itu saja. itu saja soalannya. WAH~!!! aku tak percaya~!!

things went so fast. 30 jun beli tiket, 1 julai naik bas, pagi 2 julai sampai ipoh, 3 julai pegi manjung. oke.part pergi manjung tak fast sangat lah. aku naik bas yg terhenjut2 dan drivernye adalah orang melayu yang berhenti beli nombor ekor, sungguh aku nak muntah naik bas tu. oh pelislah pakcik bas, takkan kayalah kamu kalo beli nombor ekor tuh. kompem.

sampai je kat manjung, i took a cab untuk pergi umah itter, alsebab her daddy xde kat umah. dan sampai umah itter, mak die start memasak.mak itter teramatlah rajin tawu tak..setiap masa asenye die masak... sampai je aku belasah nasik sepinggan, pastu mak die buat muffin, pastu dinner plak, pastu tido, bangun pepagi buta tu dah start masak lagi..pas bfast, masak untuk menyambut ketibaan tuan syafiq tinggi nak mampos and tuan azhar chumil (kikiki) plak. nasik ayam penyet n puding laici. dan mee goreng. dan mereka pun melantaklah sehingga incik azhar masuk toilet 3x kat umah itter.oh beliau memang sakit perut pada pagi itu, dan masakan mak itter adalah bertaraf 5 n a half star oke~!! ;)

aftter dorang melantak tu, kitorang pn bergeraklah keluar..

destinasi pertama, Pangkalan TLDM Lumut~ sangat serunuk...tempat dorang best..tepi laut..angin sejuuuk jek..laut pun cantik....(bunyik cam jakun gila kan??) maklumlah, xpernah pergi sana...ekekeke

lepas tu kitorang bergerak ke Mr cendol (ke hape tah nama die??) kt stesen minyak (pun lupa stesen minyak ape..) aku order cendol aiskrim tapi aku mkn aiskrim je..hehe.. dan azhar order rojak pasembor dan aku belasah semua, kesian beliau, tgk aku makan cam gorila kelaparan...sorry la yer.. esaited tgk rojak pasembor yg penuh ngan sayur.hahaha

pastu kitorang gi solat kat masjid manjung.. plan asalnye nak jalan berempat, or berlima termasuk adik itter, tapi x jadi plak alsebab aku naik bas kt ipoh mlm tu...and incik gewe dengan berbesar hati mau hantar balik ke umah nenek.oh, sungguhlah serunuk..perjalanan dr Lumut ke Ipoh sangat menarik oke..aku tido je..incik gewe bawak kete sengsorang.. rasanya memula tu kitorang sembang gak.. pastu tetiba je suare2 semua hilang..sedar2 je..oh, dh sampai Ipoh eh??hahaha.. datin diea adalah tido sepanjang jalan. blame dat pasembor, sebab buat perut aku kenyang.har har...

boyfren saya sangat bijak lah~!! oh, sebenarnye yg sangat bijak itu adalah gps hp beliau. sekejap je dh sampai Ipoh Parade..hehehe... kitorang pn melepaklah kt IP tu sambil makan2 (lagi??)... dan bersembang.. oh jap, masa lepas solat zuhur kt manjung tu, beliau bagi hadiah. buku aku terima nikahnya by hasrizal abdul jamil, yg kaler biru tu... dan simkad celcom yg dulu aku mau buang tu..hohohoho...

masa kat IP tu, kitorang banyak sembang sal bisnes and tuuuutttt..haha..pasal agama lah...korang pk ape ha?? memanglah aku ni cam gila2 sewel ala2 berani kerana tak tawu takut gitu, tapi aku memang bersyukur sangat leh kawan ngan dia... sebabnye...rahsia~!!! hahahaha...oke2..t aku buat satu entry khas untuk beliau oke... ;P

about 6 sumthing camtu, kitorang bergerak dari IP, n beliau hantar aku ke umah arwah nenek kat pasir puteh..ala, dekat je pun.. xsusah pun cari kalo aku ni bukan jenis pelupa..hohoho..sorry yer wak...sesat cari jalan pulang.walaupun sebenarnye tak patut pun...

beliau tak lama pun kt situ..dan beliau pun bergerak balik lumut...

walaupun date tu tanpa muvie, tanpa bowling, tanpa shopping, dan tanpa aktiviti terancang, tapi aku sangat happy. kenape weyh?? tak tahu.sebab aku happy la~!! ;DD

and dat night, aku bergerak pulang ngan bas shamisha yg aku sumpah xmo naik dah bas tu lepas ni. sepanjang jalan aku tak tido sebab banyak sangat sesi tukar bas.eee...~!!! dan lepas subuh aku tido tak sedar diri n bangun tengah hari kebengongan dan mandi dan online dan solat dan berapa kali dan daaa... dan mkn panadol actifast dan tido blk sampai kul 7.wallaweyh...

hoh, penatlah bercerita. weyh, nape xde gambar??? mmg x amik gambar sangat pn...menikmati percutian dengan mata dan hati sahaja.hohoho...

thanks mama, thanks kak yang, thank itter, mak itter, adik beradik itter n thanks wak~!!! ;D

gambo dr itter..thanks itter~!! sgt suka.weeeee ;D

no komen...ahaha

with beribu2 sayang
t.i.c.k.d.i.e.a

p/s: buku aku terima nikahnya sangat best.seronok je baca. klu nk baca, silalah beli satu, ataupun mintak ngan gewe, ataupun tunggu je gewe bagi.tp sblom tu kna cari gewe yg suka baca buku agamalah dulu.choww~!! ;)


3 comments:

Anonymous said...

buh lerrr gamboooo aihhh...

ISuhaimi said...

oiii! x aci la dpt buku best..waaaa! seronok la ko jd datin kan..siap ade org hantar smpai ipoh..waaaa..nk gi ipoh jua!!

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

nana: alkisahnye..kabel hp hilang lah..xleh nk transfer gambo ke lappy...t dh jumpa org buh gambonye ye...

itter: mmg datin lah~!! weee
org dah ajk kan..tp die yg xmboh ikut..huhu