sape nak itut angkat kaki~ ;P

Thursday, November 4, 2010

saya bau tumbuh-tumbuhan..


assalamualaikum...

yaw~ pepagi membuat entry baru. nmpak sangat bangun awal untuk study tapi curik tulang kan??wehee..takpela..bukan selalu buat ceni kan..nak pulak time2 takde berukben nih..kenalah banyak2 prektis buat muka doposen mintak nak online guna lappy nanan.thanks ye nanan... ;)

oke. kali ni saje je nak cerita sal sabun. sabun ni aku beli kat ekspo konvo uum baru2 ni. last day konvo memang kompem ditunda tapi ekspo tetap berjalan seperti biasa walaupun dalam hujan tanpa henti itu. dan dalam hujan jugak lah aku menapak ke ekspo itu bersama girlfren.. oh, lupa nak bagi tau. kalau duk uum, ekspo adalah kebiasaan. macam tak pernah putus. ekspo bersambung2. habis ekspo konvo, sambung ekspo lain pulak. peniaga sama je, nama ekspo je berbeza.. tapi tetap jadi kegilaan orang macam aku ni... sebab?? korang try duk sini la baru tau kenapa.. nak makan mc d pun kna drive 45 minit ke alor star baru dapat tau.. tapi jangan pandang rendah ngan ekspo nih.. banyak barangan buatan malaysia, siam dan indonesia atau mungkin juge india yang kita boleh beli ngan harga murah2 kat ekspo ni tau.. seperti contoh shawl pashmina yang elok 3 helai rm20, dan baju gedik2 korean style kain cotton rm8 je,ade kat tempat korang?? huhu...


tapi kan..dek kerana selalu sangat ekspo tu ade kt uum, makanya aku dah semakin boring jugak beli benda sama..so hari tu jalan2 kat ekspo tu maka terserempak lah aku ngan kedai jual sabun handmade berjenama humaira..

macam best gak la..tengok sabun pelbagai kaler tersusun santek atas meja kedai tuh... pastu macam lain sket sebab aku tak pernah lg jumpa sabun handmade cenggini.. pastu setelah mengkonsider keadaan aku di mana syampu dah abes, n malas nak beli hujung2 sem nih..so aku pun amik lah sabun sirih sebab akak cantik tu cakap boleh buat syampu gak.. nampak macam agak lurus di situ ye..tapi tak pun sebenarnya..aku dah tau effect die....dan lately ni kaki selalu cam gatal sebab banyak main kt padang ngan selam air banjir..tah ape ade dalam air tu...so aku beli gak sabun marigold..eh,macam nama susu kan?? hee..



so ini namanya sabun sirih.. hargenye rm7.. sabun ni multipurpose, ujar akak penjual itu... boleh jadi syampu, pencuci muka, sabun badan, n pencuci vagina pun boleh.. kalo nak redakan migrain pun boleh gak.. macam- macam sabun ni boleh buat.. hebat nih..macam sabun power rangers pulak.. tapi kan..in my opinion lah.. benda2 yang multipurpose ni selalunye tak bagus sangat..macam syampu plus conditioner, detergent plus softener dlm satu botol etc... selalunye campuran mcm ni akan downgradekan kebolehan salah satu bhn dlm barang tu.. majalah pun cakap camtu, kalau syampu lah.n sabun tu hasil eksperimen sendiri..tapi boleh je nak beli detergent tu, dengan syarat korang rajin nak berus lebih sket la... tapi untuk sabun sirih ni..aku tak rasa pun die adalah multipurpose, sebab setelah aku guna kat kepala, rambut terus jadi cam banyak. whoa~jap2, macam je oke..sebab die mengeraskan rambut sket..logik la kan, sebab die adalah sabun, bukan syampu. tapi bau die cam best gak la.. kuat kut bau die..even hidung tersumbat pun still boleh bau lagi..tak tau lak aku bau daun sirih tu best..dan aku tak rasa jugak sabun ni boleh jadi pencuci wanita (ayat macam sopan sket kn)..sabun kut..paham kan..kalau untuk muka, rasanya baik lah kut, sebab die dibuat dari bahan semulajadi cam madu and daun sirih. xde bahan kimia adalah tipu oke sebab korang tau kimia tu ape kn...bagus.klu die kata takde bahan kimia merbahaya baru korang boleh buat2 percaya sket..


and ini pulak sabun marigold... sabun ni function utamanye untuk merawat gatal-gatal and ruam pada baby... kudis pun boleh akak tu cakap. so sesape yang ade penyakit suka garu2 tu boleh lah try sabun ni ye... elok kut sabun ni, sebab cam dah kurang rashes kat kaki, and dah tak tergaru masa tido dah..*smile~ bau die pulak xleh nak gitau lah, sebab tengah selsema, hidung cam tak berfungsi ngan baik..hee..

bile dah pakai satu badan, dah bau cam pokok sket, terasa diri cam duta produk ni lah pulok.aha..


so macam tu je lah review sabun untuk hari ni ye.. kalau nak beli, google je, berlambak agen die kat internet..pak cik google mesti kenal semua.. sabun ni ade banyak lagi jenis lain, kalau nak wat special request pun boleh, macam nak saiz sabun hotel ke..saiz besar file pun boleh... dan part of brand ni yang aku suka ialah die punye moto..

barang yang baik tak semestinya.. berjenama terkenal, pembungkusan yang cantik, iklan besar-besaran, harga mahal n diimport dari luar negara.

ye, saya setuju! belilah barangan buatan malaysia. (nada cam ragu2 jugak nih...wehehehe)

tapi betul, kalau ade pilihan yang bagus, pilihlah barang buatan malaysia, lagi senang nak tengok halal ke tak... ;)


oke. see u next time.daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

p/s: t kalau aku dah x larat nak maintain skII aku tukar pakai brand ni je kat muka. sep giler. ;P

No comments: