sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, November 3, 2010

waktu melepaskan...



assalamualaikum...*srot sroot~

korang tau bunyi ape tu?? itu adalah bunyi aku tahan bendalir hidung dari meleleh keluar.ewww~haha.. biasalah, musim hujan, banjir. tak tau ke kedah sekarang dah glemer giler kt tb disebabkan banjir. banyak jalan tutup, n konvo ditunda. mana nak jumpa konvo ditunda seperti uum?? hebat kn?? plan konvo bkn nak kira cuaca. len kali buat bulan 12, biar semua orang pun takleh naik stage amik bukti belajar di uum. kesian akak2 n abang2 last day konvo, x dapat naik stage setelah seluruh kaum kerabat dikerah untuk datang amik gambar bersama2 skrol masing2.. huu..kalau jadi kat aku macam tu, aku saman la uum.. keluarga aku beso mane nak datang time kombo aku nanti?? can u imagine?? huh, xpayah la..harap2 dorg semua boleh datang.mwahahaha..

tapi apekaitannye ngan tajuk entry tu??hoho..actually saya(terus berubah macam insaf) dengan murah hatinye telah me let go beberapa harta kepada mereka yang memerlukan mlm tadi... saje je..hujung2 sem ni..memang sesak palotak nak pk mana nak letak harta benda yang banyak giler ni?? ngan baju kurung kat 50 pasang, ngan baju melawa, menggedik, baju tido, baju sukan, kasut2 segala,beg2, dan sebagainya.. so salah satu alternatifnye ialah dengan menyedekahkan some of them kepada mereka yang cukup syarat.hehehe..



so barang pertama n kedua yg aku let go are palmer's scar serum..aku beli bnda ni awal sem ari tu.. harge around rm70 camtulah. and ade free d same scar serum botol kecik. memang dah lame aku tunggu ade free tu, sbb kalo xde free aku takkan beli.padan muka kau. tapi..satu sem aku guna ade lah lam 10 kali cenggitu je..tau2 la sploh kali banyak mane sangat nak luak kn..yg botol kecik je terjejas, yg besar cam tak luak langsung..so aku let go yang besar tu kepada didie and yang kecik tu kepada lalah.. dorang lebih memerlukan kut..weee~

eh, jap, sebenarnye, penerima barang let go mlm td hanye budak 2 ketul ni je.. so seterusnye barang yg di let go ialah sepasang baju kurung cotton yang baru dipakai sebanyak 2 kali..cantik..warna purple pink..tapi besar gedabak kat badan aku..malas nak alter, so bia je tapi tak pakai, cam membazir kan..so bagi lah dekat lalah sebab elok je kat badan die..

next, pouch kecik st ives. dpt free je pun, n tak gune, so bagi didie sbb die nak.. ape lagi eh?? macam dah lupe ah.. actually banyak g benda yang dorang mintak, tapi dorang mintak barang yang boyfren bagi..xkan nak bagi gak kut..n ade gak barang yang dah lama. ish, mane boleh bagi org barang buruk kn..

ha, ade lagi, softlan refill saiz besar warna biru.. beli bila ntah, tp tak pernah guna pun..maybe sebab warna dia bukan pink.abis tu beli buat ape tah?? let go jugak kepada didie.. jap2, muka rumet tak puas hati.hahaha..dorang tak tau yang aku ni memang senang dibuli..dan pembuli yang berani hanya mek lah and mek didie gemok sahaja.naseb lah dorang kan..wehehehe... so smlm dh terreveal kan, lepas ni boleh la masuk line ye...

sebenarnya, selalu je aku buat proses me let go barang nih..macam tak tau..kaki soping, sah2 banyak barang..tapi takleh lawan nor dania, die anak org kaya kut, n lg kuat soping.teheee...tapi sebelum ni banyak let go barang make up...sebab aku suka barang mekap..aku ade banyak g barang mekap yang aku tak pakai pun n kebanyakannya estee lauder.so sesape berminat boleh la datang buli aku kat bilik 301 ni, mane lah tahu untung2 muka sposen korang boleh sapu skali aku nye averine (tolong jgn, mahal giler kut, tak nak bagi sebab aku beli time sale nk tukar packaging, mostly less 80%, sumpah tak dapat dah pasni!), clinique ke..oh revlon pun tak boleh, encik wak bayar..kira cam die bagi la walaupun die tak tau pun eye shadow tu org letak kat mata..kesian.. dan pelbagai lagi barang lain..

terfikir gak nak buat preloved, tapi cam tak sampai hati je..barang dah guna, pastu nak jual lak kan..hmmm...ambik je lah free...

ape yang aku dapat lepas aku let go segala benda tu?? perasaan lega.hehe..barang dah kurang sket, so ringan la sket beg...(sket sgt sbnrnye).. pastu kan.. aku rasa cam happy bila tengok penerima2 barang tu happy..memang la terfikir. ish, barang ade mahal, ade free, ade sayang giler, tapi bila dorang cakap dorang nak, terus tak sampai hati nak simpan g...hmmm...tapi lepas dorang happy, terus happy tu datang kat aku gak..

ade jugak orang kata, kan memberi tu bukak rezeki lebih untuk kita terima..insyaAllah...

mungkin betul kalau kita let go benda yang kita sayang, sebenarnye boleh buat kita happy bila orang yang dapat tu happy..macam oh, bnda tu dah happykan kita, n then die happykan orang lain pulak..bagus kan..?? macam semalam, wak gi belayar, sampai ahad. mula2 macam geram nape la kena gi belayar, tapi bila fikir oh, kawan2 n die skali mesti boleh buat kerja ngan senang hati kalau aku tak ganggu kerje die..sampai ahad je pun.tak lama g dah..hmm..so kita lepaskan je die pergi dengan senang hati..mudah mudahan ramai lagi orang lain gembira and aku jugek..amin... ;)

oke dah panjang cerita.daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

p/s: tahniah untuk encik alip boyfee nurah sbb dpt g final stage baker hugens. and to wak, go, have fun n dun forget to come back. ;)

No comments: