sape nak itut angkat kaki~ ;P

Sunday, November 28, 2010

reunion..;)

assalamualaikum...

wahhhh~ penatnye....

since i was in kl 24hb ari tu, tiap2 ari asek kua.. jenjalan sampai penat nak mampus pastu balik..seb baik g ngn kete jek...

n skrg plak i just came back from PD. giler penat+best+superb nye reunion after 5 years tidak ketemu! berbaloi gak pilih untuk tak pergi kenduri kawen sorang kawan cuz the reunion invitation came first..sorry waniey.. t balik jerteh orang gi umah waniey yer..hihihi...

so smlm dalam kul 10.45 gitu aku bertolak dari cheras n sampai seremban 11.25. eh, ingat ke jauh..heee.. dekat je upe2nye...tp dengan bantuan gps manual merangkap peneman, gayah enterprise lah..hehe..aku pegang stereng n tekan minyak jek.. oh, thanks kak na bagi saya pinjam altis yer..labiu so much! eh, ade lagi pengikut, adik n hasif adik kak na..dah macam family day aku pulak yek..ehehehe..

sampai jer kt seremban, kitorang headed to umah sewa cik bebidoll... oke, kat sini mmg aku rasa bersalah sebab baru ku tau makanan kitorang semua disediakan sepenuhnya oleh cik bebidoll ni ha.. sampai stress giler muka beliau masak2 tgh ari smlm semata2 nak memastikan perut kitorang tak berkeroncong kelaparan n jugak menjimatkan kos.. patutla murah je kena bayar... tapi rasa cam lega gak sebab time sampai tu still ade lagi kerja masak2 mknn yang x siap lagi.. aku tak pandai masak, so aku tolong la cuci segala benda, potong2, packing2 and kerja2 yang sewaktu dengannya.. hee..

pastu around 1.30 gitu kitorang pun gerak lah ke pd... dari umah fara, just me, ira, adik, hasif, zura n her b, fara n mun sahaja. sampai PD, terus hantar adik n hasif kt Legend water home where my brother in law,abang rizal had his SAPURA's family day.. sian die, dah kawen tapi cam single jek..huhuhu...tapi tetap cam surprised giler bile sehari b4 gerak g pD dapat tau abang rizal pun g PD, tu pun sebab dia nak ajak kitorag join dia..tp x dapat join awal alsebab kitorang still merendek kat kl time dia call..n kat PD, we then meet aini, syukri and syah. pas check in apartment, check2 bilik sume,kitorang pun trn lunch kt tepi pantai. tp lunch cam kompius gak r kul 3.30 petang.hehe.. makan, sembang, gelak2 sakan.. amik gambar sket2..sampai kul 5. then kitorang naik tukar baju n turun balik menyambut kemunculan tetibe encik sapik uress~;)

kununnya turun balik tu nak men banana boat la..tapi bile yg beria nak naik cuma aku ngn aini je, x jadilah benda banana boat tu..yang lain sume takut.. takut lemas la kunun(masa ni tak masuk air laut g...) so bile dah cancel banana boat tu, kitorang pun gerak ke pantai je la.. jalan dah jauh giler, tapi air takat peha jek. biar betik?? pastu mula la memasing gelakkan diri sendiri, takut nk naik banana boat lam air takat kepala itik tu ha... seb baik aku tak kempunan pun nak naik benda alah tu.. banyak gak ar air masin gile babi tu yang aku tertelan, sampai sakit2 tekak ngn hidung ha.. tapi men air nye pasal, lupa semua tuh.. siap mandi laut kitorang belasah g berendam kat swimming pool plak.. seko2 berlagak cam orang kaya bercuti taley blah~ haha

then after isyak kitorang start bbq'ing.. saat tu memang aku takkan lupa. we start talking bout all the sweet funny stupid memories that we had those days. glad that we had uress last nite. sbb cite aku banyak revolves around him n his geng. aku takkan lupa ak gelak sampai cramp perut ha.. pipi pun rs cam nk tercabut penat gelak.. paling takleh blah bila uress, syukri n zura started teasing azwan baby n cikgu rizal yg still dalam perjalanan dari terengganu. walaupun lewat dan jauh, dorang tetap sampai kul 1 pagi smlm.. dari terengganu boleh je sampai reunion tu, wonder gile aku kat bebudak nogoghi yg x datang ha... but thanks Allah yg ada tu pun mmg havoc giler..especially zura. ayat zura,"aku malas la nak cakap banyak" tapi tak pernah berhenti bercakap pun since aku jumpa dia.hahahahahahaha

uress ngan kain pelikat jek, tapi tetap lepak sampai wan ngn cikgu rizal sampai.. n kitorang sambung lagi gelak2 sembang sampai kul 3 pagi.. takkan lupa mata merah aini ngn syukri. dh bengkak tapi tetap semangat nak tunggu wan n cikgu sampai..

n acara last skali, pagi tadi.. acara penutup bodoh2... bagi ucapan, cenderahati segala.. n bersurai...oh, ucapan dari orang mati hidup semula pun ada tau~!

n lam majlis penutup la kunun tu pun kitorang ada gak bincang pasal next reunion.. plannya, 2 tahun lagi.. n cabarannya, si bertunang itu kena bawak baby, wah..mesti lagi serunuk kn?? n plannya jugak ialah dekat terengganu... hmmm.. 2 thn lagi..mesti ramai yang dah kawen kan...

n around 1 pm td aku gerak balik cheras tapi lalu jalan lain plak, round sepang, putrajaya, MAHA half way n give up n balik.hehehe..jalan jeng je jeng kut...2 jam menapak tak sampai2, hujan plak lagi..huh balik je lah. n mlm ni kna ke gombak plak..oh saya sangat penat tapi sangat serunuk~!! ngantuk giler..nk tido. tido tido tido!

daaaaaaaaa

p/s: alhamdulillah tetap mampu tunaikan janji... ;)
kalau semua orang pun ada semangat setiakawan cam wan baby, mesti kita adalah 100 orang smlm.or mungkin lebih. nak atau pun tak nak je kan??? ;)

thanks fara, zura, mun, uress, syah, aini, syukri, wan n cikgu rizal. sangat sayang kamu semua~!!! mmuah2..

mode menunggu gambar diupload oleh mun n cikgu rizal. cepatla cepat la upload.. nk tengok gambo....


No comments: