sape nak itut angkat kaki~ ;P

Thursday, August 19, 2010

akibat berlagak seperti orang perpengalaman

assalamualaikum

korang pernah tak cuba buat something seperti orang orang yang berpengalaman buat benda tu?? contohnya macam time nak lipat kain, korang kebas kain tu kasi bunyi yang xmau kedengaran sampai blok sebelah r..ala..ala-ala mak mak kita buat tu...aha..

alkisahnya semalam, aku terlambat bangun untuk gi kelas. ada 15 minit untuk mandi and bersiap. naseb baik aku dah iron baju malam sebelum tu...tapi tudung aku tak iron..so bila dah lambat tu, aku decided la untuk pakai tudung segera jek..ala.. tudung indon tu.. ke dah tak nama indon dah tudung tu sekarang.. aku tak pakai tudung indon gi kelas, sebab nampak macam seksi je..hukhuk..tapi sebab dah lewat camtu, tak sempat dah nak iron shawl ape..so aku pakai lah jugak tudung tu..

nak dijadikan cerita pulak, adalah seutas (ke sehelai?? ke ape penjodoh bilangan die??) benang yang panjang dekat tudung tu and mengganggu kawasan muka aku.. so dalam takde masa and takde gunting jugak, aku pun kununnya oke pegang benang tu, pusing2 simpul kat jari aku 2 3 kali gitu and zapp~aku tarik benang tu. selalukan tengok mak2 kita buat camtu kan kan kan?? oke lepas aku tarik tu, aku tengok benang tu still ade kat situ, tapi ape yang jadi ialah ada satu jalur lebar (bukan tenet tau) kat middle finger aku. lepas kes minyak masak meletop sampai penuh kesan melecur kat tangan, ada gak kat 7 kawasan (naseb baik semuanya kat tangan, bukan kat muka), terhiris jari tanpa sedar, terlanggar paip air kt tempat melecur, semalam aku terhiris jari tangan kanan ngan benang pulak. mula2 tu aku tak perasan pun, tapi bila dah start rasa cam sakit2 pedih2 tu aku mula wonder kenapakah...tengok2, tuh dah lebam2 sket kat tempat luka tu.. tu la akibatnya kalau kunun nak jadi pro. benang tebal pun ko tibai potong pakai jari. pusing2 ala otai pandai jahit baju sendiri. alih2, benang tak putus pun, jari ko pulak yang tercedera.

dan time berbuka, aku tumpahkan segelas air anggur kat atas tikar bilik nurah didie mira. cukup malang lah hidup aku sekarang ni ek???

kesimpulannya: orang yang tak pakai tudung aku tak tau nak kata beriman ke tak..tapi perempuan yang beriman semestinya pakai tudung kan?? dah nak cari bala apa cari wife yang tak bertudung nak produce anak2 yang soleh solehah kalau mak pun tak tau yang mana halal yang mana haram?? wallahua'lam.peace. *kesimpulan takde kaitan.

bercerita dengan penuh kasih sayang dan kesakitan.hoho
t.i.c.k.d.i.e.a

p/s: setiap yang berakal wajib berfikir untuk sedar. berfikir tentang azab Allah di hari akhirat adalah cara terbaik untuk sedar daripada pemikiran2 bodoh di dunia. kita selalu suka dengar pandangan orang liberal, yang sah2 tak ikut syariat. kenapakah?? sebab memang kita tu tak nak berubah pun..nak terhantuk dulu baru terngadah kan?? nak menyesal sampai mati.macam aku.kan??
sekian. banyakkan baca buku agama, dan fikir, dan buat. tak payah baca blog2 yang tak berguna. *macam blog ni ke??aha..

3 comments:

Unknown said...

kesimpulan tu dh bes.tp xde kaetan langsong ngn cite.penat ak bace cite.cet

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

ahaahahaha...banyak sangat org ckp sal bnda nih skrg...yg aku smpat baca kt blog nana je..so aku nak gak la nyebok komen sal isu nih..peh..isu..xtahan..haha

Unknown said...

btol2.isu relevan.bgus ntok dibincangkan.tp cite ko x relevan.hahaha.pape pon nice topic, i mean conclusion dgn p/s.hehe