sape nak itut angkat kaki~ ;P

Thursday, August 26, 2010

alhamdulillah...i'm oke~ ;)

eh, saya naik ambulans yang ada bunyi wiwo wiwo wiwo la tgh hari tadi~!! ekekeke

hoh, assalamualaikum...

tak pernah terfikir yang aku akan lalu benda macam tu kat UUM..selama ni ade jugak sakit tapi tak pernah lagi sampai ke tahap boleh buat orang lain sume kelam kabut and terpaksa call ambulans segala...hehe

setorynye bermula waktu sahur lagi.. where i start feeling weak... rasa macam x semangat je nak bangun sahur. kalau hari2 biasa, aku akan buat air coklat panas, n makan roti dengan serunding beli kat muiz n minum air kosong banyak2.. tapi pagi tadi memang rasa x lalu nak makan, so aku just consumed 2 bijik kurma n air mineral 2 mug(xmo banyak lah air tu kan..hehe)

pastu tak seperti hari2 lain jugak (lepas sahur baca Quran n tunggu subuh), aku terus tido n tersedar balik kul 7.20. kul 7.20 lah aku solat subuh pagi tadi.. tapi rasanya memang dah x dikira pun..alsebab, bila bangun tido kali kedua baru sedar dah period upe2nye...dan secara automatiknya emosi dah kembali stabil sebab PMS telahpun berakhir...*senyum*eh, teringat malam tadi call wak semata2 untuk nangis..thanks wak..suara dah tingtong pun boleh sabar lagi layan org nanges ye..;)

sambung cite tadi..kul 11 pagi tadi aku ada in class assgmnt di mana kitorg kena buat draft essay lam kelas. lam kelas tu aku cam sihat lagi.boleh bercakap macam biasa, gelak2 dan buat draft ngan baik (sama je macam kawan2 tu kira baik la kan..hihi..bukan tiru tau, bincang je..;P)

abis je klas tu, aku pun gerak la ke kelas seterusnya.. seperti yang dijangkakan, kelas ni memang mampu membunuh aku.. bila aku sesungut a.k.a period pain, benda yang tak patut jumpa aku adalah kesejukan. tapi kelas tu punye sejuk, memang tahap boleh menyumbang peratus yang tinggi untuk global warming. mula2 aku rasa sakit biasa2 je..sakit yang biasa2 aku rasa tiap2 bulan lah..kalau pompuan yang selalu sesungut akan paham perasaan aku..

mula2 tu aku ingat cam boleh tahan la..macam selalu.. tapi makin lama aku rasa makin sejuk, makin lost focus, n suara orang lain pun makin slow dr pendengaran aku..and masa tu jugak aku panggil nurah, aku nak gitau kondisi aku tapi aku leh agak dah ayat aku yg aku sendiri x boleh dengar tu wajib dah berterabur, n my action spoke louder than words kut..tgn menggawang2 di udara kat kepala (nak gitau kepale aku penuh angin), pastu ada pulak bunyi dari perut, bunyi nak muntah..haa.. naseb baik die faham, rasanya die panggil madam fahainis kt depan nak gitau sebab aku terlindung ngan sorang budak yang duk kat depan aku.

so madam pn cepat2 la datang kat aku, and tanya apa tah..ya r, aku memang xleh dengar pape dah time tu, so cane nak respon kan...tapi aku tunjuk gak tangan aku nak kuar..huh, semua dah panik.haha

pastu aku kua.. nurah and munie teman..aku nak muntah, tapi perut kosong, so nak muntah ape nih?? ho...so aku muntahkan je sume air2 yang ada lam badan aku..pastu nurah letakkan minyak cap kapak kt leher..macam better la..dah kurang rasa nak muntah, tapi sakit perut, hanya Tuhan je yang tahu..pastu aku cakap aku nak balik..nurah pun masuk kelas nak gitau madam, tapi masa dia kuar ngan munie, kunun nak hantar aku balik, tapi dorang sume terkejut *actually aku pun x sedar benda ni sebab aku sakit giler..dorang terkejut aku menggeletar atas kerusi kat tepi kelas. saaaaaaakit gila dowh~!!

siyesly aku memang xleh tahan langsung sakit tu and i keep asking fer a pain killer, p dorang pun bengong mikir ha, mane nak cari pain killer kat fak.. mane ade kedai2 runcit ke kedai air nak bukak tengah2 hari di bulan puasa yang mulia ni ha...

then masa aku duk sakit kejap sedar kejap x sedar tu jugak aku dengar ada orang ramai2 datang kat aku..tapi suara dorang tenggelam timbul dan aku x berani bukak mata sebab aku yakin bila aku tutup mata aku takkan pengsan. aku takut. sangat takut. aku takut aku xsedar. dan xsedar sampai bila2.huh.

dan time tu jugaklah ada sorang budak dari course lain called PKU (pusat kesihatan u) n ask fer ambulans. xlama pas tu, sakit aku cam kurang, and aku boleh berdiri. so dorang mintak nak bawak aku turun..so aku pun try la jalan sambil dipapah oleh munie kat kanan and nurah kat kiri..aku sedar time aku jalan, tapi aku rasa ade a moment bila sakit tu datang time jalan tu, aku lost. sorry, terpaksa korang tahan berat makhluk 42kg neh..haih.. teringat pulak ayat madam masa kat kerusi tu..Ya Allah..dah xde darah..pucat giler.. haih, mane pulak pergi darah aku??aiyok..

so bila dah sampai kat bawah tu, terpaksa pulak nunggu ambulans yang sesat.. semua yang menemani dah mula marah2 kat ambulans..lek la.. hidup g ni..ehehehe..men2, nak kena penampar?? haha.. masa menunggu tu jugak aku memang ingat lagi betapa bersungguh2nya mimie gosok tangan aku, xnak bagi sejuk macam ais. mesti penat giler tangan die..thank u sesangat mimie.. and x lama lepas tu, ambulans pun sampai, and aku pun dibawak la ke PKU...

kat PKU plak, masuk je haih, rasa aircond la plak..aigooo....sakit lagi la weyh... tapi bila dah jumpa katil, and baring, and minum air *yay, x pose.haha.., eh, dah oke sket..lega boleh jumpa katil...pastu dah boleh kurangkan rasa sakit..and boleh gelak2..pastu kena tunggu doktor pulak lebih kurang setengah jam camtu.. bila doktor sampai, aku dah boleh senyum..pastu bila die tanya kenapa, aku cakap period pain, dia selamber jer cakap ala, biasa la tu, sambil buat gaya tangan macam x heran tu..eh, nak kena doktor ni.. aku dah macam nak mati je tadi..boleh dia cakap biasa la tu...pastu die suh nurse bagi ubat, p aku xnak makan, hehe..and kena tunggu die solat pulak..tapi aku lari..haha, sebab? sebab doktor laki....aku teringat kalau aku g klinik kat Jerteh sebab period pain, doktor akan selak baju and check perut..huuu..xmau la..and aku jugak malas nak jawab soklan banyak2..dan kena marah..sebab selalu makan pain killer..pain killer tu x elok kan..tapi dah xleh tahan, korang nak dengar ke aku meraung satu hari?? baik aku telan pain killer dan tido.

so sebelum doktor tu sudah solat, aku dah paksa nurah kol a fren untuk jemput kt PKU..hehe..dan aku pulang dengan kesakitan dan malu hoke~sampai bilik je aku terus tido sampai maghrib..

huu..wut a day.. tapi aku x gitau mama pun..agaknye kalau gitau die pun x heran..dah biasa tengok budak nih meraung2 macam orang nak beranak kalau period.hahaha..

tapi aku tak patut gelak kan?? huu..aku suka amik mudah je semua benda..benda macam tu bahaya kan??*huh, dah lali dengar orang cakap camtu...hmmm...

so d moral of d story...berbuat baiklah kat kawan2 so that bila benda macam td tu jadi, ramai kawan yang ada untuk membantu..kalau ada kawan2 aku yang jadi yang aku tadi, insyaAllah aku akan tolong jugak..insyaAllah... ;)

hoke, dah abis cerita..

daaaaaaaa

sakit tapi senyum,
t.i.c.k.d.i.e.a

p/s: terharu bila da story's spreadin fast, and everyone keeps askin bout my condition, huu..thanks guys~;)
p/s: thank u.dari hati.syukur Tuhan bagi kawan2 yang baik... :')

4 comments:

.Dila Yusof. said...

la period pain ke..now dah oke ke??

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

huuuu..org slalu kna yg teruk2..sampai pengsan.. sakit giler giler giler n sedey... :'(
sekarang dah oke~ ;)

ISuhaimi said...

fuhh! dasyat giler period pain ko..memang membunuh...eheheh~

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

haha..tu la pasal..xleh nak elak dh sakit2 tu tiap2 bulan...tambah org ade anemia lg..darah senang2 je nak pening time2 sakit camtuh..huuuu