sape nak itut angkat kaki~ ;P

Wednesday, August 11, 2010

selamat beribadah~!! ;)

bismillah...

alhamdulillah..br sudah solat berjemaah ngan papa n mama...

rasa macam penat..sebab tak cukup tido kut..since balik dari uum with muiz, mimie, aisyah n kak nurul si model santek itu sampailah hari ni, tak terqada' lagi tido..n now dah masuk bulan Ramadhan.. tak elok tido banyak2 kan?? kata orang cepat penat kalau banyak tido masa bulan puasa..kata aku pulak, betul la kut.

sekejap je masa berlalu. rasanya macam baru je lagi kira hasil duit raya tahun lepas. now dah nk dapat duit raya untuk tahun ni pulak..wah, sungguh serunuk sebab aku masih bergelar student.masyuk lagi lah tahun ni ek?? amin..boleh gak wat topup duit ehem ehem.mwahaha..

pagi tadi gi kota bharu ngan mama. kununnya nak beli set bilik tido adik. tapi aku dah tau sangat, kalau bagi 5 jam pun belom tentu cukup untuk mama gaduh ngan tokey kedai tu, inikan pulak setengah jam??hmm.. cuci mata je lah...nak pulak dah janji ngan papa nak balik before zuhur, sebab dia nak g masjid, n kitorang pakai kete dia..masa dalam kedai perabot tu, duk berkira2 gak..cane la nanti bila dah kena beli perabot sendiri ek...since kecik, mama slalu ajar beli barang mahal dengan harga murah. kalau setakat benda simple2, macam kain sutera, tudung2 n barang keperluan tu bolehlah aku ikut..tapi kalau perabot, cemane nak beli yang mahalnye kalau ngan harge rendah die pun aku tak mampu gak nak beli.. hmm.. kena belajar beli barang murah yang berkualiti lah maknanya kan??

lepas tu kitorang g mydin kubang kerian lak..soping penuh kereta (ape la sangat kalau soping kt mydin penuh kereta, barang super duper murah kut..haha) n then memecut pulang ke umah dengan harapan sempat amik papa n g masjid. tapi...akhirnya tak sempat jugak..haha..so solat berjemaah kat umah je lah tadi.. and otw balik tadi, kitorang tengok kete terbabas langgar kedai.. hmm..simpati ngan semua yang terlibat..nak pulak musim raya cani...harap mereka semua sabar.. ujian dorang mcm tu.. ujian untuk kita?? hmmm...

seperti ape2 sahaja yang muncul pada tahun ini, Ramadhan ni pun agak berbeza..nape ek?? ntah.aku pun tak tahu... tak paham dengan perasaan sendiri. oho..tapi berharap sangat amalan tahun ni bertambah2 dan mendapat berkat Allah.. amin... ;)

petang ni mama kata nak masak ikan masak asam pedas. nyumeh~ aku dah janji ngan wak. start dari sekarang, aku nak tulis resepi mama, supaya aku leh jadi tukang masak yang superb macam mama.hoye2.. *klu tak mampu jadi superb pun, bia lah bertambah bnda yg aku boleh masak selain masak air, telur n maggi tomyam.ngeh hehe..

nnt nak update resepi mama lah.senang nanti nak refer.hehe..

oke then,
daaaaaaaa

kasih sayang melimpah ruah,
t.i.c.k.d.i.e.a

No comments: