sape nak itut angkat kaki~ ;P

Saturday, August 7, 2010

because in my dream, we are together~*



assalamualaikum..

ntah dah berapa lama hidup aku tak berapa nak tenang sangat, asek pikir pasal orang lain..fikir nak buat org ni happy, org tu happy, doing things, thot it right, but it turned out wrong, (sorry..)..sampai diri sendiri terabai..hoho


rasa hati mau sangat keluar dr uum..tp bila fikir skrg kna strugle saving duit utk ..... (haha), kna lah tahan diri..xleh berbelanje sangat..huhu
tapi disebabkan tahap kekosongan hati ni dah macam naik secara mendadak ke tahap cipan, (plus didie n lalah ke langkawi, n mira ke penang) maka aku ngan nurah pun sepakatlah keluar dating semalam.yay~ akhirnya~!! *eksaited*

oleh kerana kami berdua sahaja, bukan berempat atau berlima, maka kami decided utk naik bas je instead of pinjam or sewa kete.. purposely for saving..*senyum*. oh, lupa, kitorg g jitra je.spesifically Jitra Mall..sebab malas g jauh2..Jitra mall tu kecik je..kalo jln saje tanpa buat benda lain pasti bosan tahap cipan. so malam sebelum tu kitorang dah plan mau tengok muvie..n cite yang kitorang tengok was..INCEPTION.


inception.sangat best.aku kasi 4 bintang~! hehe..bagi aku..citer ni menarik, x macam typical action muvie yg selalu kita tengok..walaupun cite ni panjang, lam 2 jam 20 min gitu, tp siyes aku enjoy.sanggup tahan kenc n tahan sejuk sampai menggigil2..haha.cite die pasal mimpi. a bit complicated, tapi kalau tengok betul2, banyak benda yang boleh difikirkan pasal cite ni.

ade 2 lines lam cite ni yang berjaya mengcapture hati aku. dialogues between adriane and cobb. adriane tanye cobb, kenapa penting sangat untuk die bermimpi?? n cobb jawab, "because in my dream, we are together." we itu merujuk kepada cobb dan isteri, mal. kenyataan tu sangat bermakna bagi aku, sebab satu2nya tempat yang aku boleh dapat apa yang aku tak dapat di alam nyata ialah dalam mimpi. kadang2 aku boleh construct sendiri jalan cite dalam mimpi, jadi mimpi indah.haha. mesti korang pun pernah buat kan??

ada jugak orang kata citer ni bosan. sebab tak minat kut..kalau aku,kalau tak romantic comedy, aku suka tengok cite kesah sejarah like valkyrie or citer2 action best cam d karate kid. kalau cite yang complicated yang suh aku berfikir lagi aku suka.hehe..so, in short, aku prefer citer ni lah daripada the sex n d city wut so ever..yang seperti tajuknya, asek duk cakap pasal sex je, ntah mana part cerita bermakna pun tak tahu.. tapi kalu cite cinta comel2 macam the prince and i, the princess diaries, cinderella story n another cinderella story memang sangat gila amat aku suka.haha.

so, hmm..dh xde cite, tgk je lah gambar..n gambar ntah ape2 je pn..haha..




purposely amik gmbr pacek konduktor tuh.hehe




pertunjukan kraf. sangat amazed dengan ini org.laju giler wat pasu kecik2 cumil2 yg kt tepi tuh...




bunga daun pokok getah..cantik...




jalan lam kedai kasut.test sgale jenis kasut cantik, tp satu pun x beli.haha




tukar senget sblh sini plak.haaa..barulah nmpak tinggi sket drpd nulah~!! haha



ni benda yg kitorg makan time lunch.laksa thai.sedap~! ;)



sampai licin aku telan ha..eh, x licin sgt pun.ehehe



dalam toilet pun nk amik gambar. xpaham la hai. ;P


itu sahaje.
with luv,

t.i.c.k.d.i.e.a


No comments: