sape nak itut angkat kaki~ ;P

Tuesday, August 17, 2010

dun tera dih at home deh~ ;P




assalamualaikum..

eheh, dh lame x hupdate ye..

nak tau satu fakta x?? dalam dunia ni, masih ade orang yang tak pandai menggunakan pengetip kuku secara professional. macam cerita dongeng kan?? haha.. betul.. memang ada... orang itu adalah aku. ngehehe...

bukan kata secara pro, secara amatur pun tak berape nak reti sangat. alsebabnye bukan setakat pengetip kuku, buffer pn xreti nak guna dengan betul...selalunya akan ada tukang potong kuku yang potong kuku aku. eh, kuku jari tangan sahaja. kuku kaki aku reti gak potong sendiri walaupun selalu tercedera.


seingat aku, ketidakpandaian aku memotong kuku ni aku sedar time form three. tu pun sebab ada satu insiden yang tak diingini terjadi lam kelas. masa tu masa geografi dan secara kebetulannya pulak cikgu geografi aku tu cikgu disiplin sekolah dan kebetulan kedua ialah kuku aku sangat panjang. tanpa boleh berselindung lagi beliau nampak kuku aku yang panjang tuh and terus beliau cari pengetip kuku and suh aku potong depan beliau. aku pun dengan semangatnya mintak potong kat umah, tapi beliau degil and tetap mau aku potong time tu jugak. beliau adalah garang dan aku takut akan beliau. maka aku pun ambik gak r pengetip kuku tu.. kawan aku yang duk kat sebelah (darwisah) dah sengeh2 tengok aku..

aku pun cuba lah pegang elok2 pengetip kuku tuh kat kuku aku. cikgu tu ada kat depan aku. satu..dua..ketip~! eh, dah hilang pengetip kuku tuh.. korang tau mana benda tu pergi?? die terbang ke hidung cikgu geografi aku tuh. dan satu kelas gelakkan aku. dorang semua tahu yang aku selalu mintak tolong kawan2 utk potong kuku, tapi dorang xtahu d reason y i did it. lepas kejadian tu, bukan kawan2 je, cikgu tu pun x berani nak biarkan aku potong kuku aku sendiri, risau takut2 ada yang masuk hospital sebab aku. yang kes pengetip kuku terbang tu pun dah buat die gelak sambil membebel kat aku sebakul.huh. tu la..orang dah kata nak potong kat umah..p dia degil.rasakan.naseb baik kena hidung je..tak cucuk mata..

dan hari ni..kejadian seperti itu berulang lagi. tapi tak melibatkan orang lain.. sekarang aku dah boleh potong sendiri, tapi cam terketar2 skit dan hasilnya tak cantik langsung. and tadi aku try guna buffer untuk ratakan kuku kat part2 yang tajam.. kununnya pakar, nak buat sendiri lah... asah punya asah punya asah aku pun angkat la buffer tu. buffer yang aku guna ni yang spesis besi tu..yang selalu ade lam manicure set tu..oke, kuku dh rata, tetapi, side di belakang kuku tu, aku nampak isi daging.mak!! aku telah terhiris jari sendiri tanpa sedar. giler. tak sedar langsung. huh, sungguh mengerikan.dan hasil eksperimen itu ialah, aku tamo dah buat sendiri bnda2 yang melibatkan kuku nih. bia lalah or izah or kak ain or ira or kak eg je potong kuku aku seperti selalu dorang buat sebelum ni..


x nampak sangat tempat yang aku hiris di luar sedar tu. dekat ngan kuku tu.

cerita kedua. tangan kena minyak panas masa goreng ayam kat umah minggu lepas, dah melecur dan tadi terlanggar paip air masa cuci baju dan nampak isi jugak. sedap. padan muka. tgn kiki hiris jari, tangan kanan nampak isi. dua2 pun pedih giler.

nampak macam rajin masak kan?? wekk..haha

nak cite tu je hari ni. selamat bersahur. selamat kumpul pahala. selamat malam~!!

sayang ke??
t.i.c.k.d.i.e.a


ni buah binjai, pernah makan??

bila dah jadi jeruk, rupanya akan jadi ceni...


p/s: rindu kt jeruk binjai... kat umah je ade..huhu...

2 comments:

yaadahria said...

sdapnyah jeruk...
x sbar nk blik umah...
huhu...

btw,sila belajar potong kuku ye org tua...
hahaha...

~t.i.c.k.d.i.e.a~ said...

beh gilow weyh..duhh..kure pahalo poso ore...

xyoh belaja..demo ke ado.ngehehe..p pedih jari ore nih...huhu